Hamstra-nej då, verkligen inte!

Igår hann jag med en snabbvisit på biblo efter skolan. En mycket otrevlig och hemsk lapp hängde på dörren.
Det stod att det skulle vara stängt mellan 7/9-14/9. Det betyder att under en hel vecka kommer jag inte kunna åka dit och låna böcker. Det var bara öppet under vissa tider för att lämna in böcker.
Jag kommer inte kunna sitta där när jag väntar på mina lektioner på musikskolan och jag vet att jag inte kommer kunna gå dit. Vilket kommer öka min abstinens! Plus att bokcirkeln blir uppskjuten till veckan efter..

Men en sak som jag märkte var: När jag kom in på biblo så började jag liksom plocka på mig böcker som jag kunde ha ifall att de andra böckerna jag hade hemma från biblo tog slut under den veckan. Jag kände panikkänslorna sprida sig. Men efter några minuter kom verkligheten ikapp mig och jag förstod att 20 böcker inte skulle ta slut på en vecka. Speciellt inte en vecka när man går i skolan. Och skulle böckerna mot all förmodan ta slut så har jag ju många böcker som är mina egna som jag inte har läst än.
Så jag lämnade tillbaka boken som jag hade hunnit plocka på mig i ren förtvivlan och det slutade med att jag faktiskt bara lånade tre böcker.

Tvillingsjälar- Jacqueline Wilson
Igraine den modiga-Cornelia Funke(jag vet att jag läste den nyss men jag lånade den inte till mig)
Sandor slash Ida- Sara Kadefors

Händer det lätt att ni lånar för mycket böcker på biblioteket?


/Anna(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0