Hemligheter - Sara Shepard.

Flawless[på svenska, ''Hemligheter''] av Sara Shepard var väl en bra bok.
Tvåan i en serie, ''Pretty Little Liars''.
FYRA AV FEM HJÄRTAN. ♥♥♥♥
Ursäkta den dåliga bilden, eh.
''De förtjänar att förlora allt. Med varje knivskarp formulering, skruvade sms eller mystiska mail jag skickar till dem, kommer dessa lögnerskor sakta att brytas ner. 
Lita på mig. Jag vet tillräckligt mycket om dem för att begrava dem levande 
/A

Mystiska sms, lappar, mail och andra meddelande från signaturen A fortsätter förfölja de forna tjejkompisarna, Spencer, Emily, Aria och Hanna.
Alisons kropp hittas plötsligt begravd i en trädgård. Död. Om Ali inte är A, vem är då det?''

Jag vet inte ens varför jag läser sådana där böcker, men jag älskar dem. De är så... bra. ;P
Gillar hur författaren skildrar figurerna, hur de har sådana där problem som flera tonåringar faktiskt har. Och en del... Som bara... vissa har. Alla är olika, men fortfarande lika.
Emily är den där sportiga tjejen som kommer på något om sig själv som bara Ali visste...
Spencer är hon som MÅSTE ha höga betyg, gör vissa ''opassande'' saker bakom sin storasysters rygg...
Aria är den som inte kan bestämma sig om hon ska avslöja det eller inte...
Och Hanna är tjejen som tillbringar mycket av sin tid åt en del... brottsliga saker, samt toalettstolen.

Det är roligt att alla är precis sådana som jag inte är, liksom. Eh. I vilket fall tycker jag boken är spännande och går inte att lägga ifrån sig i första taget. Bered dig på att bli läsgalen. <3

Det finns åtta böcker ute, på engelska. Två på svenska, snart kommer trean!
Böckerna:
Pretty little liars/Lögner.
Flawless/Hemligheter
Perfect
Unbelievable
Wicked
Killer
Heartless
Wanted

Åh, jag måste läsa allihopa. A gör mig verkligen galen av nyfikenhet. Vem är h*n? Omg.
xoxo
~~Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0