Höstböcker

Jag tänker lägga in lite böcker som kommer ut i höst. Vissa är fortsättningar på serier, vissa är det inte.


Detta var självklart inte alla böcker som kommer ut i höst. Många av dessa böcker tycker jag själv verkar intressanta(:
Ifall ni inte ser på alla bokomslag vad böckerna heter så skriver jag de i en lista:
1. Jagad(House of night 5)- P.C Cast och Kristin Cast
2. Revolt( Hungerspelen 3)- Suzanne Collins
3. Ursäkta att man vill bli lite älskad - Johanna Thydell
4. Komma över- Ingrid Olsson
5. Kalle Skavank: Snokar i Orminge- Petrus Dahlin
6. Det händer nu- Sofia Nordin
7. Snart är jag borta- Hanna Jedvik
8. Miss Amanda Hill: Upp i det blå- Lin Hallberg
9. Beautiful dead: Arizonas bok(del 2)- Eden Macguire
10.Vad hatet gör kan ingen fatta- Marie-Chantal Long
11.Att vara Nikki(del 2)- Meg Cabot
12.Blod och Choklad-Annette Curtis Klause

Vissa av de här böckerna är del 2 i en serie som jag inte ens har läst första delen i. Men eftersom jag vill läsa första delen och jag vet att det är många andra som har läst dem så tog jag självklart med dem.

Jag älskar verkligen omslagen till Jagad, Det händer nu, Beautiful dead, Vad hatet gör kan ingen fatta och Blod och Choklad. Sedan så gillar jag färgerna i Kalle Skavank och Miss Amanda Hill väldigt mycket:D

På sista tiden har jag tänkt väldigt mycket på omslag till böcker. Omslaget på en bok är ju som ansiktet på en människa. Även om man inte vill döma någon efter att bara ha sett dem så gör man det ändå. Samma sak med böcker. Omslagen och baksidetexten är sjukt viktig för att man ska vilja läsa en bok. Om omslaget är tråkigt kanske man inte ens orkar läsa på baksidan och därmed kanske går miste om en jättebra bok!

Nu har jag kanske gjort ett alldeles för långt inlägg som ingen orkar läsa. Så får det väl vara i sådana fall^^

/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0