Mockingjay-vilket omslag?

Nu har den efterlängtade fortsättningen,och även sista delen,kommit ut i Hungerspelen.
Den har ju som sagt inte kommit på svenska än. Men vilket omslag gillar ni bäst?

Usa                                  UK                                   Sverige


Så,vilken är din favorit?

Jag måste säga att jag älskar både USAs och UKs men USAs är nog ändå strået vassare. Jag älskar de mjuka färgerna och så.Men jag älskar även orange och gul så det är nog därför jag gillar UKs väldigt mycket. På något vis känns det som att man kan förvänta sig mycket spänning och action av UKs omslag. Medans det känns som att USAs omslag förmedlar ett lugnt och fridfullt tema i boken. Eller det kanske bara är jag som tycker så. Jag har som ni kanske märker lite svårt att förklara hur jag menar.Men en sak vet jag och det är attt Sveriges omslag är tråkigt och förmedlar inte någon speciell känsla. Jag tycker också att det är lite trist att de har samma bild på alla böcker.

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Sara

Det amerikanska, för det är snyggt och det symboliserar berättelsen bäst.

2010-08-28 @ 08:29:33
URL: http://underbartbokberoende.blogspot.com
Postat av: Lisa.

Jag tycker om UK; är fint. C:

2010-08-28 @ 13:19:35
Postat av: Sara

Jag tycker verkligen om det faktum att på omslaget till den sista boken, så har äntligen härmskrikan brutit sig fri.

2010-08-28 @ 13:30:00
URL: http://underbartbokberoende.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0