Flickan med snö i håret.

Jag var inne på bokus och kollade runt lite förut, då hittade jag den här :)
Ninni Shulman-Flickan med snö i håret, här kommer handlingen :)

En isande kall nyårsafton försvinner sextonåriga Hedda Losjö från sitt hem utanför Hagfors i Värmland. Poliserna Petra Wilander och Christer Berglund får fallet på sitt bord. Det visar sig att Hedda har levt ett dubbelliv. En tid senare hittas en ung flicka mördad i skogen nära familjen Losjös hem. Hon är naken och har blivit skjuten i bakhuvudet. Kan det vara den försvunna Hedda?

Journalisten Magdalena Hansson har lämnat Stockholm och flyttat hem till Hagfors efter en uppslitande skilsmässa. Hon engagerar sig i den försvunna Heddas öde och börjar undersöka fallet närmare. Snart inser hon att den fridfulla bygden där hon växte upp bär på hemligheter som vissa är beredda att göra allt för att dölja.


Jag får se om jag vågar läsa den, den verkar lite kuslig ^^

bild:)

//sigrid

Kommentarer
Postat av: Ida, kompis till Anna (:

den verkar bra! men kan nog bara läsa den på dagen o nån "snällare på kvällen";) hihih ;)

2010-07-22 @ 08:46:02
URL: http://bbloggar.blogg.se/
Postat av: Sigrid

hihi ja precis, man får nog göra så :D

2010-07-22 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0