Jinx - Meg Cabot.

Betyg; 3/5 ☼☼☼

Jinx  [Tur i oturen]– Meg Cabot

Ja, ja. Jag vet att det var ett tag sen jag läste den... men what ever.

203 sidor lång. Finns på svenska och engelska.

Ända sedan blixten slog ner i sjukhuset dagen då Jinx föddes har hon haft otur. Vart hon än går råkar hon ut för missöden och det är därför hon är så glad över att få flytta hem till sin moster och hennes familj i New York. Oturen kan väl ändå inte följa efter henne ända dit?

Men oturen har definitivt följt efter Jinx vilket skapar problem för hennes kusin Tory, som inte är glad över att familjens svarta får har flyttat in hos dem. Den vackra, glamorösa Tory döljer en farlig hemlighet och Jinx börjar inse att det inte bara är otur hon har flytt ifrån utan något mycket ondskefullare och förbannelsen hon har levt under i hela sitt liv är kanske det enda som kan rädda hennes liv.

Jag tycker att det är en okej bok. Inte det bästa Cabot har gjort kanske, men ett bra tidsfördriv.

Början löpte på bra och var ganska lättläst. Mot slutet kändes det som att författaren ville bli kvitt historien, och därför påskyndade allt. Ett stort minus.

Jag ger boken en stark trea, eftersom fram till dem tjugo sista sidorna var boken fantastiskt bra, precis som Cabots alla andra verk.

 

~~Lisa


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kommentera? >.< xP

2010-07-11 @ 11:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0