Klara

Jag fullkomligt älskar alla Klara-böcker!
De är skrivna av Pia Hagmar och jag tror att det finns 17 böcker.
Jag tror att jag har läst dem tre gånger och nästan varje sommar har jag som mål att läsa dem eftersom att de är så somriga.
Egentligen är jag ingen hästtjej men jag älskar böckerna ändå.
Nu så har det ju kommit en film på Klara-böckerna. Jag vet inte riktigt hur många böcker de har använt sig av när de har gjort filmen.
Jag har sett trailern och funderar på om jag verkligen ska gå och se den. Den verkar ju inte alls som jag har tänkt mig att det ska vara och jag vill inte förstöra bilden jag har.
Om ni undrar varför jag ska gå på den nu när den hade premiär för flera månader sedan så är det för att den kom till min stad först nu.

Har ni läst Klara?
Har ni sett filmen?
Tyckte ni att filmen var som ni hade väntat er?
Om ni har läst böckerna, vill ni också att det ska komma en ny bok då?

En dålig sak till: Klaraböckerna hade så fina omslag men nu byter de ut omslagen mot bilder från filmen. Det tycker jag är riktigt synd..


Vilket omslag väljer ni?

(tyvärr kunde jag ej finna en större bild på det ursprungliga omslaget)

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Hästälskare

Pia hagmar säger att hon har hästvana men hon skriver saker som är lite väl konstiga. t.ex kan man inte springa bredvid en galopperande häst. Jag läser bara böckerna för att dom är så pinsama...

2010-07-08 @ 17:18:10
Postat av: Anna

Hästälskare: Hon rider ju själv så jag antar att hon vet vad hon skriver om. Själv har jag ingen hästvana.

Jag tycker inte att du ska vara så hård.

2010-07-08 @ 17:26:48
Postat av: Hästälskare

Jag rider och har ridit i snart fem år. Hon rider inte så mycket själv. Hon har två Shettisar som hon bara tar hand om. Och det finns väldigt många osannolika saker där i.

2010-07-08 @ 23:01:23
Postat av: Anna

Hästälskare: Okej,jag förstår.Men jag rider inte och jag gillar verkligen de här böckerna(:

2010-07-09 @ 22:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0