Lite engelska skadar väl inte?

Jag har faktiskt försökt mig på att läsa lite engelska de senaste dagarna. När jag var på biblo häromdagen så lånade jag en bok som heter Crazy love av Eric Brown. Jag har lånat den tidigare men då läste jag aldrig färdigt den. Det gjorde jag den här gången! Jag tyckte faktiskt att den var riktigt bra!

Det handlar om Trish som är cool och populär. Hon slår vad med sina kompisar om att hon ska gå ut med tönten i klassen som heter Denis. Hon tänker bara gå ut med honom för att kunna såra honom senare. Men hon märker att Denis inte är den tönt som hon först trodde och hon börjar gilla honom..

Den var väldigt lättläst och engelskan var lätt. Eftersom att jag känner mig lite obekväm med att läsa på engelska så läste jag den här lättlästa boken. Och den var faktiskt väldigt bra. Den var inte särskilt lång men den var bra och den kommer stanna kvar hos mig ett långt tag framöver.

Men en sak som störde mig lite. Den hade samma omslag som en svensk bok jag har sett och då gjorde det att jag trodde att det var samma böcker,men efter att ha kollat på internet så såg jag att det inte var samma. Men det stör mig fortfarande att de har samma omslag.

Känner man sig obekväm med engelska eller är man bara inte så bra så tycker jag att man ska läsa den här boken för engelskan var inte särskilt svår.
CRAZY LOVE

Detta är omslaget. Bilden finns även på en bokserie. Den första boken heter Vad min flickvän inte vet och då är det bara killen på omslaget. Den andra boken heter Vad mina vänner inte vet och då är det bara tjejen på omslaget.


/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0