Tusen gånger starkare

Tusen gånger starkare av Christina Herrström.

Boken handlar om Signe. Hon är 15 år. I hennes klass är det killarna som "regerar" och lärarna är på deras sida. Gör en kille fel och tar en fråga från tjejen den var till är det inget problem. En dag kommer Saga, en ny tjej som ska börja i Signes klass. Saga förändrar läget i klassen helt. Den här gången är det Saga som svarar på en av killarnas fråga innan han får chansen. Helt plötsligt är det ett jätte problem.

När jag läste den här boken blev jag arg. Arg på karaktärerna bara för att sakerna som händer i boken verkligen stämmer in på verkligheten. Sakerna ska inte hända igentligen med ändå blir det så!

På det Nationella hörprovet i nian lyssnade vi på en text som jag visste att jag kände igen. Jag kom sen på att det var just från den här boken. Efter det diskuterade vi det vi hört och vi insåg hur sant det är. Det stämde precis in på våran klass.

Enligt mig är det en verkligen läsvärd bok, den får 3/5 :) Det känns som man måste läsa den för att förstå vad den verkligen handlar om. jag lovar att du kommer bli irreterad du också, haha
//sigrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0