Arvet

Tyvärr kan jag säga att jag inte har läst Döden i dina ögon än men jag vill.
Nu finns det i alla fall information om del 2. Jag som trodde att det bara var en enda bok och inte någon serie.

Den kommer i alla fall heta Arvet och den kommer släppas den 7de mars 2011 precis som två andra böcker som jag skrivit om.


Tonårige Adam ser siffror. När han ser in i andra människors ögon så ser han det datum då personen i fråga ska dö - precis som hans mamma Jem en gång gjorde. Adam har svårt att hantera sin egendomliga "gåva" som han mest ser som en börda, och när han plötsligt inser att alla omkring honom har samma siffror i sina ögon, samma dödsdatum, blir han mycket rädd för vad som kan tänkas inträffa år 2025.

I sin desperata jakt på svaret till vad som ska ske undersöker Adam alla möjligheter: Ska det bli krig? Svält? Kommer det att inträffa en kärnvapenolycka - eller kommer vi att drabbas av ett dödligt virus? Han är säker på att en katastrof väntar mänskligheten, men vad? Och kan han över huvud taget göra något för att förhindra den?

Har ni läst Döden i dina ögon?
Om ni har det, blir ni sugna på att läsa uppföljaren?

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: adelina

Oj vad coolt! jag har bara typ 40 sidor kvar på Döden i dina ögon och måste säga att den är riktigt bra. Det blir spännande att läsa den där senare=)

2010-11-26 @ 18:19:48
URL: http://addesbokblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har läst döden i dina ögon, den gillas. C:

2010-11-26 @ 18:26:14
Postat av: Photos and Books byFrida

SVAR: Ja, det är något jag också har märkt! Det känn som vi svenskar tar de engelska och förfular den! :(

2010-11-26 @ 20:00:06
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Nea

Har aldrig varit sugen på att läsa Döden i dina ögon, men när jag läser det här blir jag nog tvungen att läsa den så att jag kan läsa tvåan. Älskar böcker där stora delar av jordens befolkning dör (jag är inte galen... tror jag) :D

2010-11-26 @ 20:55:41
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Siis

DÖDEN I DINA ÖGON, ÄR BARA BÄST! Du måste läsa boken, annars mister du något som är väldigt bra. Trodde också att det bara skulle vara en bok, men kul ska absolut läsa fortsättningen.

2010-11-27 @ 13:30:51
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Addikoko

Absolut! Döden i dina ögon är skitbra, men jag tror att jag ska försöka skaffa den engelska;)

2010-11-27 @ 15:13:27
URL: http://addikoko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0