Dagens frågor

Jag har gjort ett litet frågeformulär som ni kan svara på om ni vill:D

Var är din favoritplats att sitta/ligga på när du läser?


Vilken tid på dygnet läser du oftast(kvällen,morgonen,efter skolan m.m)?


När började ditt stora läsintresse?



Tycker du att läsningen har underlättat för dig i skolan(alltså att du tex är bättre på svenska tack vare det)



Vilket språk läser du helst på?



Påverkas du av omslaget på en bok? Kan omslaget få dig att strunta i att läsa på baksidan?



Kan du avstå från att läsa en bok om texten är för liten?



Pocket eller inbunden?

Äga boken själv eller låna?

Kärlek eller deckare?



Slutligen, vilken är din favoritbok?


Senare kanske jag också svarar på frågorna men det hinner jag inte nu^^ Måste göra mig iordning för skolan.

/Anna(:





Kommentarer
Postat av: Naima

Var är din favoritplats att sitta/ligga på när du sitter?

Svar: Vart som helst går bra, men helt vid min säng eller fåtölj.



Vilken tid på dygnet läser du oftast (kvällen,morgonen, efter skolan m.m)

Svar: Gillar helst på eftermiddagen, morgonen brukar jag läsa vid helger. Sällan nätter xD



När började ditt stora läsintresse?

Svar: Typ vid våren började jag läsa väldigt mycket.

Men det har nog alltid funnits där, men hade aldrig haft lust direkt.



Tycker du att läsningen har underlättat för dig i skolan (alltså att du t.ex. är bättre på svenska tack vare det).

Svar: Jaa, mina vänner undrar hur jag lärt mig uttrycka mig i ord så enkelt nu, och när jag skriver berättelser säger dom att jag har blivit bättre - jag tackar läsningen :D



Vilket språk läser du helst på?

Svar: Beror på bok, men oftast Svenska. Är bra på Engelska men samtidigt inte.. PJ var bara ett undantag xD



Påverkas du av omslaget på en bok? Kan omslaget få dig att strunta i att läsa baksidan?

Svar: Förut var det så, men nu är det inte så lika ofta. Men om omslaget betyder något - ja, omslaget ska locka en till att läsa!



Kan du avstå från att läsa en bok om texten är för liten?

Svar: Njaa, beror på handligen. Annars gör det mig bara lite nyfiknare, men oftast nej.



Pocket eller inbunden?

Svar: Att läsa är ju inbunden, men oftast har Pocket snyggare omslag :)



Äga boken själv eller låna?

Svar: Köper inte ofta, brukar vara så att bibblan har bättre böcker än bokhandeln - så låna blir det!



Kärlek eller deckare?

Svar: Det beror på.. tex. sommaren gäller kärleksböcker, deckare gäller vid vintern. Så är det för mig



Slutligen, vilken är din favoritbok?

Svar: Auuusch, jaa. Nu är det svårt, PJ 4 eller PJ 5? Hmm..... Båda! :DdDDdD

2010-10-01 @ 18:21:47
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Malin

1. Jag ligger helst och läser i Min underbara säng^^

2. På kvällen. men jag läser helst på Natten eller Helg-morgonar.

3. Sen pappa läste Wendy tidningar för mig när jag var liten^^

4. I svenskan såklart! ordförrådet är ju rätt stort och ja... man har ju enklare för att läsa^^

5. SVENSKA! :D

6. Nejnej, jag bryr mig inte så mycket om framsidan faktiskt.

7. Ja, det har hänt några gånger. men inte så ofta.

8. Olika^^

9. Äga... men efter som jag inte har så mkt plats och pengar så blir det att jag mest lånar.

10. DECKARE! :D fast kärlek är också ganska bra... fast... mest deckare^^

11. ÅH VAD JAG HATAR DEN FRÅGAN! Det är sååå svårt... The Twilight Saga, Fallen Ängel, Vampire Diaries: Uppvaknandet och Kampen, Alex Rider, Vampire Academy, Som jag vill vara ( och de flesta andra bredow böckerna), En flicka som kallas Alice, Audrey.... Ska jag fortsätta? Obs! jag kan ha glömt ngn också^^

2010-10-01 @ 18:59:09
Postat av: Sofia

1. När jag läser tycker jag om att krypa upp och göra det skönt för mig, antingen i en fotölj eller invirad bland täcken och kuddar i min säng, men förövrigt spelar platsen inte så stor roll, bara boken är bra!

2. För ett par år sedan kunde jag inte somna utan att läsa men numera går det hur bra som helst eftersom jag är så trött. Vilken tid på dygnet jag läser spelar ingen roll men något som händer väldigt SÄLLAN och som jag älskar är att ligga ensam uppe om natten med bara en liten lampa tänd och läsa!!!

3. Hah! När jag lärde mig läsa och upptäckte vilken fantastisk värld bokstäverna har att dölja!

4. Absolut!Läsningen har gett mig ett mycket bättre ordförråd än jag annars skulle ha och jag har inga problem att bygga upp en historia eller formulera meningar vilket många som inte läser har.

5. SVENSKA!!!

6. Omslaget spelar absolut roll. Om ett omslag är riktigt snyggt och orginellt kan jag känna att jag bara måste låna boken, men jag kan även låna en bok med typ en enfärgad pärm för att baksidetexten är lockande.

7. Nep! Däremot om texten är allt för stor...

8. Inbunden i första hand, men ibland kan pocket kännas roligt att läsa, liksom mindre...

9. Allra helst vill jag ju förstås äga alla fanatstiska böcker som finns, men jag får oftast (vilket symboliserar näst intill alltid)nöja mig med att låna.

10. Kärlek, jag är inte speciellt förtjust i deckare just nu.

11. Åh, det finns så otroligt många böcker som jag läst och har varit gripande och så fantastiskt bra att jag tänkt om och om igen att det nog minsann är min favoritbok, men sedan läser jag nya och de gamla glöms för det mesta bort och alltid när någon frågar efter min favoritbok blir mitt huvud alldeles svart. Även nu...

2010-10-01 @ 19:34:08
URL: http://www.snusmumrik-bok.blogspot.com
Postat av: Anna

Malin: Trevligt:D



Sofia:För det första, trevligt med en ny läsare:D Eller i alla fall en ny som kommenterar:D Visst är det verkligen jättejobbigt när folk frågar om ens favoritbok. Det verkar som att alla som läser mycket tycker att det är en svår fråga, jag håller med;)

2010-10-01 @ 21:20:32
URL: http://bookshelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0