Att kyssa eller inte kyssa Jake Matthews

Jag letade efter en bok att tipsa om till bokcirkeln och hittade den här. Jag tycker att den verkar väldigt bra och vill väldigt gärna läsa den. Tyvärr finns den inte på mitt bibliotek så jag hoppas att de andra i bokcirkeln vill läsa den.Titeln är lite lång och jobbig att säga bara^^


Hur skulle mitt liv se ut om jag inte gjort si eller så?? Ett vanligt tankeexperiment. I den här boken får vi följa två alternativa händelseförlopp. Precis som i filmen Sliding Doors.

Jo har aldrig varit särskilt populär, förrän hon flyttar till USA. Helt plötsligt får hon hänga med coola gänget. Till och med Jake Matthews, snyggaste killen i skolan, lägger märke till henne. Och mer än så. På en fest kysser de varandra! Men det jobbiga är att hon inte gillade att kyssa Jake Matthews. Jo har ett val. Hon kan fortsätta hänga med Jake och bli garanterad en plats i coola gänget. Eller säga tack och adjö men riskera att förlora sina nya vänner och återigen bli vanliga töntiga Jo.

Härifrån delar sig berättelsen. Vi får följa Jo och hennes liv som det skulle bli om hon väljer att fortsätta vara med Jake. Och samtidigt i en parallell berättelse får vi följa hennes liv och hur det utvecklar sig om hon väljer att dissa Jake och istället börja hänga med spännande gothrockaren David. Vem ska Jo välja? David eller Jake? Eller kanske dyker det upp ett tredje alternativ...

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Lisa.

Att kyssa ♥

2010-09-15 @ 19:14:14
Postat av: LinnéaLOLstrumpan!

läst den och den va skibra! <3

2011-01-18 @ 19:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0