Kodnamn Cassandra - Jenny Carroll

KODNAMN CASSANDRA - JENNY CARROLL.
Jenny Carroll är ju Meg Cabot under pseudonym...
Så det är ju egentligen hon som har skrivit den, yeah. ;P
3/5. ♥♥♥
Tvåan i en serie. ;)
Jag kanske tar och recenserar ettan också sen, vem vet. Men det var ett sen jag läste ettan så eh. xD Fast Anna har visst redan gjort det såg jag. Vilken tur. Hoppas ingen har recenserat den här. Annars får ni väl se två, lol.
____________________________________________________________________
Jessica, du vet flickan som blev träffad av blixten och överlevde? ''Blixtflickan''.
Hon utvecklade ju förmågan att hitta försvunna personer.
Nu har hon förlorat denna fantastiska förmåga. I alla fall vill hon att omvärlden ska tro det.
Men sedan kommer en ensam pappa och ber henne hitta sin lilla dotter, och Jess kan inte säga nej... Vilket sätter henne i en mycket svår situation...
_____________________________________________________________________________

Åh, jag älskar den här bokserien. Eller, oj, jag älskar visst alla Meg Cabots böcker.
Men den här boken är något alldeles extra. Den har en viss dos av science-fiction, en liten dos av fantasy och en stor dos av romantik. Självklart är det ju roligt att Jess inte är det typiska ''lilla svaga tjejen måste räddas av stora starka killen''. Istället är hon kaxig och har svårt att hålla humöret i styr. Roligt med en förändring!
Äntligen är det kanske dags för kvinnornas tidsålder? :3
~~Lisa

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh. Hittills har jag bara läst de två första böckerna men jag älskar redan den här serien. Och det du skriver om Jessica stämmer jättebra!

2010-09-15 @ 20:31:27
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bra att du tyckte om det. :3

2010-09-17 @ 20:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0