Bokvinst

Jag var med i två tävlingar under påsklovet på biblioteket och igår fick jag hem ett vykort, jag hade vunnit! Idag hämtade jag ut priset, en bok som jag inte hört talas om tidigare nämligen Tornrummets hemlighet av Niklas Janz



I ett lönnfack i det hus familjen flyttat till hittar Mirjam tolv svarta skrivböcker. De är skrivna av Milan som tidigare bodde i huset och handlar om drömlandet Kangar. Till en början tycker Mirjam att det bara är en spännande läsning, men snart börjar det hända saker i hennes liv som får henne att undra om inte Milans berättelse är sann.

Av två tanter som bor i närheten får hon veta att Milan en kall vinterdag för några år sedan bara försvann och att hans föräldrar strax efteråt omkom i en bilolycka. När så en av de svarta skrivböckerna blir stulen från Mirjams sovrum förstår hon att det är någon som håller henne under uppsikt. Någon som också vill läsa vad som står i Milans böcker. Någon som smyger omkring i trädgården om natten

Min fråga till er: Har ni läst den? Jag vill gärna veta om den är bra i så fall:)

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Lucy

Läste den för ungefär ett och ett halvt år sedan... Minns inte riktigt handlingen, men minns att jag tyckte att den var ganska bra! :)

2011-04-28 @ 20:08:24
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Amelie

Jag läste den för något år sen eller så. Den är ganska bra, spännande och så. Ingen höjdare, men definitivt läsvärd :)

2011-04-28 @ 21:09:44
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jag har lärt den och den är jättebra tycker jag, absolut värd att ha i bokhyllan! (Har det också)

2011-04-29 @ 06:52:58
URL: http://bokvarg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0