Lässvacka

Jag har knappt läst mer än 20 sidor på ungefär hela veckan(även fast jag har haft tid) och idag var jag tvungen att ta till drastiska åtgärder.

Den drastiska åtgärden var att låna tre tunna böcker som skulle gå snabbt att läsa ut. Jag har nämligen massor med tjocka böcker (runt 400-500 sidor) som jag måste/vill läsa. Men jag orkar bara inte, så jag slutade läsa istället. Inte så himla kul. Ungefär hela veckan har jag gått runt och bara velat läsa men när jag väl börjat läsa så har jag inte orkat läsa mer än några få sidor.
Förut sträckläste jag Teresa och jag. Inte för att den var jättebra utan för att det var så himla roligt att äntligen orka läsa igen.

Böckerna jag lånade var:
Svindlande höjder(lättläst) av Emily Brontë
Fruktolösa tokobertar av Torbjörn Flygt
Teresa och jag av Bo R Holmberg

Har ni något fantastiskt tips som ni brukar ta till när ni hamnar i en lässvacka?

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag försöker främst inte att tvinga mig till att läsa, då blir det bara mer olust till det. Istället ser jag på lite filmer istället på kvällarna och väntar på att det ska komma tillbaka. Kanske tar jag fram en favoritbok och läser i den lite.

2011-05-01 @ 10:36:18
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Tove

Jag vet precis vad du menar, känner sådär ibland också! Men Svindlande höjder är på över 400 sidor (Och väldigt bra men sorglig för övrigt). Men det kanske är en förkortad version? :)

2011-05-03 @ 23:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0