Julklappsböcker




The Duff- Kody Keplinger (Den här fick jag av min kära vän Malin. Tack så mycket! Jag ser fram emot att läsa den.)
Awake at Dawn- C.C Hunter (Fortsättningen på Born at Midnight. Jag älskar det här omslaget så himla mycket!)
Miss Peregrine's Home for Peculiar Children- Ransom Riggs (Det som gjorde att jag intresserade mig för den här boken från allra första början var att den innehåller gamla läskiga fotografier. Vill verkligen läsa den snart!)
City of Bones- Cassandra Clare (Jag har redan läst den här boken, men eftersom jag tycker så himla mycket om dem så vill jag äga hela serien)
City of Ashes- Cassandra Clare (Jag har läst den här också)
City of Glass- Cassandra Clare (Ni förstår antagligen vad jag ska skriva: Jag har läst den, och planerar att läsa om den. Faktiskt planerar jag att läsa om hela serien någon gång)
City of Fallen Angels- Cassandra Clare (Jag har faktiskt inte läst den här och jag hoppas att jag snart får göra det. Jag ska i alla fall helt säkert läsa den innan nästa bok kommer ut)



Som ni märker så är alla böcker på engelska och anledningen är väl kanske för att jag kan låna de flesta svenska böckerna jag vill läsa på biblioteket, men inte alla engelska.

Sedan fick jag också en fin tygkasse som jag hade önskat mig. Jag älskar citatet. Tack kära syster!

Sedan fick jag också en fin skrivbok där jag ska skriva ner allt jag läser. Just nu skriver jag ner allt jag läser i ett kollegieblock med gulnade sidor.

Och just det: Tack till alla de som jag fick mina böcker av (och alla andra julklappar:D)

Vilken var den mest efterlängtade bok ni fick i julklapp?
Jag tänker inte svara på min egen fråga denna gång för jag vet inte.

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: andréa

Åh, blir lite kär i att se alla The Mortal Instruments böckerna i inbundet format. Funderar på att köpa nya versioner av de tre första - som jag äger som pocketar och som fullständigt håller på att falla sönder, särskilt den första - åt mig, men är lite tveksam över om det är värt det. Sanna i-landsproblem, haha.



Min egen mest efterlängtade julklapp ... Harry Potter: Page to Screen, men jag längtade nog nästan lika mycket efter Clockwork Prince och The Unwanteds.

2011-12-30 @ 23:03:32
URL: http://andreaiboklandet.blogspot.com/
Postat av: Amelie

Antagligen Divergent eftersom att alla tjatat om hur bra den är i evigheter, så har velat ha den i flera månader :)

Älskar texten på din bok-kasse, en sån skulle jag vilja ha!

2011-12-30 @ 23:04:19
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Lucy

Wow, skulle absolut inte ha något emot att ha TMI böckerna inbundna! Riktigt fin hög du har där! :D

2011-12-30 @ 23:10:30
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Oooh vill också ha alla TMI böckerna inbundna! Mina är i olika stora pocketböcker, haha.

Min favoritbok som jag fick i julklapp är nog Harry Potter: Page to Screen. Men även Leviathan, Between Shades of Gray och The Night Circus. Det var i för sig alla böcker jag fick. Men har man beslutsångest så har man, haha.

2011-12-30 @ 23:19:14
URL: http://bladvandaren.blogspot.com
Postat av: Zozzo

Vad bra böcker! Har första boken av TMI hemma, fast har inte börjat läsa den ännu x) Hm, min favoritbok som jag fick i julklapp, måste nog vara Clockwork Angel eftersom jag velat läsa den väldigt länge:)

Har en likadan bok hemma som jag använder till att skriva ner från böcker också;)

2011-12-30 @ 23:44:25
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Feilcia

Jag vill också ha alla TMI böckerna inbundna! Har precis som Lisa paperbacks i olika storlekar, stör mig jättemycket på det. Har CoA i en storlek och de tre andra i en annan x)



Åh, jag vet inte, fick så många böcker! Kanske Divergent som jag har velat ha sen juni nån gång. Men ändå CoFA, Crossed och Percy Jackson-böckerna, det var alla jag fick, men det är nog Divergent ändå :)

2011-12-31 @ 00:06:55
URL: http://flisansboktips.blogspot.com
Postat av: B(:

"Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag" :D

2011-12-31 @ 09:18:17
URL: http://bbloggar.blogg.se/
Postat av: Malin

The Last Olympian och It's so easy(och andra lögner). :D

2011-12-31 @ 15:58:08
Postat av: Zozzo

SV: Jag ska försöka läsa TMI så fort som möjligt. The Infernal Devices också!;)



Jo, det är jättekul när man kollar igenom de böckerna man har läst. Så fort jag ser titeln på en bok jag läste i början av året så kommer jag ihåg hela handlingen. Det är perfekt med sånna böcker så man kan komma ihåg:)

2011-12-31 @ 20:21:42
URL: http://bokzoem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0