Sammanfattning av november 2011

Antal lästa böcker: 3
Antal lästa sidor: 844

Jämförelse med oktober: I oktober läste jag en riktigt bra bok, men också en riktigt kass bok. Jag läste nästan bara hälften så många sidor den här månaden, men det känns inte som att det gör så mycket. Visst hade jag väl velat läsa mer än tre böcker, men jag är ändå nöjd med de tre böcker jag läste. Två av dem var riktigt bra!

Antal svenska böcker: 2
Antal engelska böcker: 1 (jag blir så himla nöjd över mig själv varje gång det inte blir en nolla i den är rutan)

Bästa bok: Svårt. Det blir nog lika mellan dessa två:

Besatt- Anne Cassidy
Born at Midnight- C.C Hunter

Båda böckerna var i stort sett lika bra, men på väldigt olika sätt! Besatt var mer djup medan Born at Midnight var lite mer lättsam (jag har fortfarande inte listat ut varför jag tycker så mycket om den, det är därför recensionen dröjer.)

Den bok som inte riktigt passade min målgrupp: Jag antar att det får bli Dammråttornas tappra riddare av Måns Gahrton och Johan Unenge. Fast jag tycker egentligen inte alls att den kan kallas dålig. Så jag tänker inte kalla den sämst. Det är bara det att den inte var riktigt lika bra som de andra och anledningen är ju självklart att den riktar sig till en yngre målgrupp. Trots detta tycker jag fortfarande mycket om den här serien! Så den är inte dålig, men ni fattar.

Alla lästa böcker i november:
Dammråttornas tappra riddare- Måns Gahrton, Johan Unenge (recension kommer inte)
Besatt- Anne Cassidy 283 sidor
Born at Midnight- C.C Hunter 398 sidor (recension kommer)

Vilken var den bästa bok ni läste i november?

/Anna(:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0