Någon slags trevlig resumé av bokåret

Ja, jag hade tänkt göra någon trevlig årsresumé av böckerna som jag har läst 2010. Nu tills 2011 ska jag i alla fall försöka vara lite noggrannare med sättet jag skriver ner böckerna jag har läst. Jag tänker nog skriva dem under månad och allt sånt där.

Böcker 2010

Bästa boken:
Måste vara den svåraste frågan så jag tar den först(jag varnar er, det kommer inte bara bli en bok för det är omöjligt!)
Skuggkysst- Richelle Mead
Hungerspelen(del1)- Suzannne Collins
Saknad-serien- Meg Cabot
Linas kvällsbok 1&2- Emma Hamberg
Fallen ängel- Becca Fitzpatrick
Löftet- Richelle Mead

Sämsta bok: Den här frågan är också svår ju..
Mer än ögat ser- Melissa Marr
Slumpens bok- Åsa Lind

Den största överraskningen: Linas kvällsbok! Jag trodde verkligen inte att den skulle vara bra men jag älskade den verkligen(som ni kanske förstår eftersom den är bland de bästa böckerna detta år) och även Saknad-serien som jag bara lånade av en slump, läste och totalälskade(:

Bok som berörde mest: Tretton skäl varför och 14 år till salu

Antal lästa böcker: 101 ungefär. jag har inte riktigt koll på min lista när jag läste ut den första boken 2010 så det stämmer nog inte helt och fullt men ungefär 100st.

Största besvikelsen: Slumpens bok(som jag hade väntat på i typ 3 månader och när jag väl fick den var den inte bra och det var stavfel hela tiden), Revolt(jag tyckte inte att den var så bra som jag trodde att den skulle vara och nu såhär i efterhand känner jag mig ännu mindre nöjd..)

Tjockaste boken: Ljudet av ditt hjärta(som jag läste för andra gången inför Eclipse-premiären)530sidor

Tunnaste boken: Är det någon där? 43 sidor

2011 års bokmål: Att jag ska läsa mer på engelska! Plus att jag ska försöka läsa många av de olästa böcker som jag själv äger och som har stått i min bokhylla i lång tid..

Nöjdast över: Att jag lyckades läsa en engelsk bok som hade mer än 250 sidor!
Att jag har hittat så många nya fantastiska böcker och serier.
Och att jag bestämde mig för att börja blogga om allt jag läst! Det är liksom inte bara själva bloggningen, man hittar ju massa nya bokbloggar där det finns massa trevliga bloggare som man får lite kontakt med. Det känns kul att liksom ha "kontakt" med andra som älskar att läsa:D




/Anna(:




Kommentarer
Postat av: Nea

Jag håller med. En stor del av bloggandet är all trevlig respons och att själv vara inne på andras bloggar och kommentera :)

2011-01-02 @ 00:51:24
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Madde

Du tyck gilla böcker c;

Ja diggar dem också 8-)

Matskutilda på gSm <3

2011-01-02 @ 10:16:26
URL: http://maddddez.blogg.se/
Postat av: Gudon

Jag vet! blev såå glad när jag fick den :)

2011-01-02 @ 15:09:08
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Paula

Gillar er bokblogg:)

Lite boktips till mig?

2011-01-02 @ 19:32:43
URL: http://Bokisan.bloggplatsen.se
Postat av: Paula

Gillar er bokblogg:)

Lite boktips till mig?

2011-01-02 @ 19:32:48
URL: http://Bokisan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0