Vilket omslag+ titel?



Omslaget till vänster är USAs omslag, det till höger är det svenska. Boken släpps på svenska den 16 januari 2012.

Jag tycker att omslaget till Before I fall är väldigt fint, det ser lite sorgset ut och jag tror att temat i boken är ganska sorgset. Jag gillar de milda färgerna i USAs omslag och ögonen är väldigt fina.

Det svenska omslaget tycker jag inte alls om. Det ser ut som att boken har legat och dammat uppe på vinden sedan nittiotalet,minst. Jag gillar inte att de använder röd text till titeln. Det förstärker bara intrycket av att detta är en gammal bok, vilket det inte alls är. Den här boken ser så himla dyster ut i jämförelse med USAs utgåva. Om de försöker få någon sorgsen stämning över boken så tycker jag inte att de lyckas alls lika bra som USA gör.
Titeln till den svenska boken gillar jag inte alls. Resten får du ta reda på själv? Nej, jag gillar det bara inte.
Kanske kan det ha något att göra med att jag har sett Before I fall väldigt mycket och är van vid titeln och omslaget.
Just nu är jag bara rädd för att de ska få för sig att översätta City of Bones och ge den ett megatöntigt namn med ett himla fult omslag.

Vilket omslag+ titel gillar ni bäst?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Malin

ska de översätta city of bones?

2011-07-13 @ 22:40:42
Postat av: Nea

Jag gillar det amerikanska omslaget mest, men tycker mer om den svenska titeln :)

2011-07-13 @ 23:21:11
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Amelie

Gillar både amerikanska omslaget och titeln bäst :)

2011-07-14 @ 16:47:37
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det engelska. Jag tycker att det ser sötare ut, och titeln på det svenska förstår jag inte... vad har det med den engelska titeln att göra?

2011-07-16 @ 22:44:44
URL: http://bookworm.bloggplatsen.se
Postat av: B(:

USA!

2011-07-18 @ 09:36:02
URL: http://bbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0