Sammanfattning av maj 2011

RAntal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1340
Jämförelse med april: Den här månaden läste jag 5 böcker och 1340 sidor,förra månaden läste jag 6 böcker och 1873 sidor. Den här månadens läsning var inte bra,jag läste knappt något alls. Jag hade ju en lässvacka i början av månaden och i slutet av maj var det bara jättestressigt och massor att göra.
Antal svenska böcker: 5
Antal engelska böcker: 0

Bästa bok: Cirkeln,utan tvekan(recension kommer)


Sämsta bok: Jag har nästan inte läst något särskilt bra den här månaden förutom Cirkeln. Men jag måste ändå säga Att vara Nikki av Meg Cabot. Jag blev rejält besviken.

Alla böcker jag läst i maj:
Svindlande höjder- Emily Brontë (lättläst version)
Att vara Nikki- Meg Cabot
I det här trädet- Katarina Kieri och Per Nilsson
Cirkeln- Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Hoppa högt Sigge- Lin Hallberg


Har jag bara recenserat två av de böckerna jag läst den här månaden? Det får bli ändring på det. Fast jag ska ju recensera Cirkeln,sedan ska jag även recensera Den andre Will Grayson som för övrigt är utläst nu.

Vad var det bästa och sämsta ni läste den här månaden?

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: andréa

Har läst mycket bra den här månaden, men de bästa böckerna måste väl vara The Gathering (Kelley Armstrong), Cirkeln, The DUFF (Kody Keplinger)och Mockingjay (Suzanne Collins). De enda böckerna jag kan kalla dåliga från månadens läsning är Jagad (Meg Cabot, alltså sista delen i Airhead trilogin) och Oönskad (Gemma Malley).

2011-06-02 @ 18:04:02
URL: http://andreaiboklandet.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Jag hade också Cirkeln som bästa boken i maj =D

2011-06-02 @ 18:41:38
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/
Postat av: Gudon

SVAR: Förlåt för att jag inte har svarit tidigare men har varit lite off från bloggen då jag har haft mycket på gång. Kul att du har läst ut den! Ska vi bestämma tid på när vi kan diskutera boken? :)

2011-06-02 @ 20:53:41
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bästa: "Boktjuven" & "A Thousand Splendid Suns" tror jag :)(Och "Genom dina ögon" xD)



Sämsta: Night World: Secret Vampire. Men sen blev jag lite besviken på "Ful" och "Maskernas Stad" :/

2011-06-02 @ 22:32:24
URL: http://bookworm.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0