Bokmässan 24/9/2011

Igår var jag på Bokmässan för första gången i mitt liv! Jag var där tillsammans med min bästa vän och min mamma. Det var faktiskt väldigt roligt, kanske hade jag förväntat mig lite mer, men det var absolut inte tråkigt!
Vi åkte dit med tåg och kom fram till själva mässan någon gång vid halv elva och det första vi möttes av var världens längsta kö(överdrifter kan förekomma i texten, men oftast inte.), som tur var gick det ganska snabbt att komma in.
När vi väl kom in hade vi inte någon aning om åt vilket håll vi skulle gå eller var vi skulle börja. Det var faktiskt väldigt svårt att hitta och även fast jag gick därinne i stort sett hela dagen så hade jag fortfarande ingen aning om hur man hittade. Behöver jag berätta att vi gick runt i kanske tio minuter för att hitta en utgång när vi skulle hem?
 
I början hade vi inga speciella tider inbokade (hade jag vetat att Herman Lindqvist var där vid halv elva så hade jag absolut skyndat dit, och nej,jag är faktiskt inte ironisk), vi tittade mest omkring i olika montrar, och sedan var vi även framme och pratade med Pia Hagmar(tog kort med Mumin gjorde vi också). Vid 13.00 gick vi till Rabén och Sjögren för jag skulle köpa Cirkeln och få den signerad. Jag ångrar absolut inte att jag gick dit, för där träffade jag Frida och Amelie (någon bild har jag tyvärr inte). Det var hur roligt som helst att träffa dem! Absolut en av höjdpunkterna igår!
Jag fick Cirkeln signerad, sedan gick vi och åt ( på ett så pass kulturellt ställe som McDonalds).

När vi hade ätit gick vi tillbaka igen, vi tittade lite på Tareq(med betoning på lite),lyssnade på Pia Hagmar(väldigt underhållande) och virrade bort oss ett tag.  Jag köpte även två böcker till, en med Johnny Depp(den var billig och jag kunde bara inte överge Johnny), och Bara inte du(för att den också var billig). Efter några timmar inne på Bokmässan var jag så trött och hade så ont i hela min kropp att jag hade med glädje hade lämnat Bokmässan på stört och bara åkt hem. Fast Ida ville titta på Maria Montazami, så det gjorde vi. Tittade alltså. Vi tittade när hon kom och sedan gick vi. Hon var verkligen stor.


Sedan åkte vi hem, och tågresan hem var himla seg eftersom det inte fanns så många platser kvar på tåget så vi fick dela upp oss. Alltså satt jag mer än halva resan bredvid några fullständiga främlingar.
Men jag är nöjd med Bokmässan och är nästan 100% säker på att jag ska dit nästa år också. Nästa år kanske jag kan få chansen att träffa ännu fler bloggare!
Jag såg en hel del kända personer och det var roligt! Bor man i en liten håla som jag gör så är det faktiskt inte varje dag man ser någon som är känd.

Här kommer lite bilder på det jag köpte och plockade på mig.

Bara inte du- Katarina Von Bredow  Jag har redan läst den,men den kostade bara trettio kronor så jag var tvungen att köpa den. Dessutom är den ju väldigt bra också!
Cirkeln- Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren Tyckte väldigt mycket om boken och nu hade jag ju chans att få den signerad också!
Johnny Depp- Nick Johnstone Den här kostade bara 39 kr och eftersom jag älskar Johnny Depp så var jag tvungen att köpa den. Jag har lånat hem den från biblo flera gånger men jag har aldrig hunnit läsa den, nu kanske jag äntligen hinner. Det är ju väldigt lätt hänt att man bara tittar på bilderna, om ni förstår vad jag menar.





Sara skriver grymt snyggt! Jag vill också kunna skriva så snyggt..




Lite bokmärken, pins och Kim M Kimselius autograf. Jag fick Pia Hagmars också,men den ligger hemma hos Ida just nu, så den är inte med på bild.


Här är lite annat mojs.

Anledningen till att det inte finns några bilder från själva mässan är att Ida hade kamera, hon tog bilderna och hon har fortfarande bilderna i sin kamera. Jag har alltså inte fått dem än. När jag får dem senare så kanske jag lägger in dem här(om det finns några intressanta vill säga).

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad avis jag är just nu. Jag har aldrig varit på bokmässan och eftersom att jag bor i norrland så kan jag inte bara ta tåget... Men nån gång ska jag bara ditt :D

2011-09-25 @ 21:53:23
URL: http://hpotterheads.blogspot.com
Postat av: Clara

Åh, vad jag gillar att läsa inlägg om bokmässan! (läste detta för några dagar sedan, men glömde bort att kommentera då, klantig som jag är!)



Hoppas vi ses på nästa bokmässa, det vill jag verkligen :)

2011-09-28 @ 16:02:44
URL: http://bokclara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0