Lucka 11: I mina byxor-tag

Innan jag låter videon tala för sig själv ska jag bara snabbt berätta vad I mina byxor/ In my pants går ut på. Man tar böcker från sin bokhylla och sen lägger man bara till "i mina byxor" i slutet. Svårare än så är det inte!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nedanför det här strecket kommer en bokbloggare varje dag ,under den här julkalendern, få ge ett boktips inom en viss genre jag valt till dem. Det är de själva som skrivit ihop tipsen med rätt lösa "regler". Hoppas ni hittar någon bok ni vill läsa här under december! Klicka bara på bilden så kommer ni till bloggarens blogg.

Dagens genre:

Anna från ReadingThisWorld
Vem älskar inte böcker med cliffhangers? Känslan av att inte kunna släppa en bok för att den är så spännande,att efter varje kapitel sukta efter nästa och hela tiden sitta med andan i halsen. Jag älskar de effekten som vissa böcker lyckas skapa! Jag tänker tipsa om en riktig cliffhanger-fylld bok. Den här boken läste jag en sommar i Frankrike, och det året blev jag kallad badkruka nummer ett, eftersom jag hela tiden låg kvar på stranden och tänkte: "ett kapitel till, bara ett till...". Detta var verkligen en bok jag inte kunde släppa. Boken heter "The Maze Runner", skriven av James Dashner.

Boken handlar om Thomas, som vaknar upp i en hiss utan att minnas någonting om sitt tidigare liv eller hur han hamnade i hissen. Han minns bara sitt namn. Hissdörrarna öppnas, och han möter en grupp med killar som alla likt Thomas har anlänt utan att minnas någonting. Utanför hissen finns ett inhägnat område, kallat "The Glade", och där har killarna försökt bygga upp ett samhälle för att kunna överleva. Varje morgon öppnas det portar ut till en labyrint som omger området, men ingen vill vara kvar utanför på kvällen, när portarna stänger igen. De vill alla finna svar på vem som har fört dem dit, och varför, och att hitta svaret i labyrinten kan vara deras enda väg hem - men frågan är om det ens är möjligt att lösa labyrinten med vad som döljer sig där ute?

Den här boken är otroligt spännande, och jag rekommenderar den till alla som är redo för en riktig actionfylld bladvändare med många mind blow-ögonblick. Förbered er på cliffhangers!
 
Pris på bokus:
Inbunden: 122 kr
US paperback: 81 kr
UK paperback: 82 kr
 
/Anna(:

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Amelie

Hahaha, vilken rolig video! x)

Svar: Haha,tack så mycket! :D
bookshelf

2012-12-11 @ 09:55:59
URL: http://ameliesboktips.blogg.se
Postat av: [Anna]

Vilken underbar video man kände bara "jag vill oxå vara med" :)

Svar: Hahah xD Tack så mycket! :D Den var väldigt rolig att göra också!
bookshelf

2012-12-11 @ 10:10:03
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Äbba

Haha vilken mysig video! Ni två är ju helt galna! >.<

Svar: Hahahah xD Du är också lite galen ^^ Fast ja, du har rätt. Vi är galna xD
bookshelf

2012-12-11 @ 10:58:20
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Ebba

HAHAHA, Pelle Svanslös!

Svar: Haha ja, jag tyckte det lät så roligt! ^^
bookshelf

2012-12-11 @ 13:30:47
URL: http://iceandfire.blogg.se
Postat av: Pia

Mamma Mu gungar i mina byxor! XD asså Anna du förstör min barndom! hahahahah X'D skitkul video! :D

Svar: Åhnej! Förlåt! xD Men erkänn att den var rolig! Hahaha xD Kul att du gillade videon :D
bookshelf

2012-12-11 @ 14:50:57
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Frida

ALLTSÅ HEEERREGUDDD!!!! JAG MISSTOLKADE JU ALLT! FAN! SÅ BLIR DET NÄR MAN HAR LÄST FIFTY SHADES!

Svar: Hahahah xD Det är ingen hälsosam bok att läsa, man börjar misstolka allt xD
bookshelf

2012-12-11 @ 21:19:10
Postat av: Elsa

Hej Anna (och alla andra). Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips på hur jag på ett bra sätt ska kombinera skolarbete med läsning, jag får nämligen oerhört dåligt samvete varje gång jag läser istället för att plugga, som jag egentligen borde. Jag har kväljande höga prestationskrav på mig själv och är inte direkt nöjd om jag inte får A... Åh, snälla, hjälp mig.

Svar: Hej Elsa, jag hoppas verkligen att du får det här svaret. Precis som du lider jag också av prestationsångest och är heller aldrig nöjd om jag inte får A. Mitt första tips till dig är att se över hur mycket tid du faktiskt lägger på läxor och hur mycket tid du till exempel lägger framför datorn. Själv fastnar jag otroligt lätt framför datorn och kan bli sittande där länge. Det gör att läsningen blir lidande. Om du själv gör så med kanske TV eller dator så kan du ju försöka skära ner på det lite och läsa istället.
Vissa veckor har man dock så mycket i skolan att man faktiskt känner sig så stressad av man ändå inet kan koncentrera sig på läsning. Om du känner så ibland tycker jag inte att du ska läsa just den veckan.

Dessutom tycker jag att du borde sätta en tid då du faktiskt inte får plugga mer. Det är bättre att plugga effektivt en kort stund än att göra det oeffektivt hela dagen (något jag tyvärr gör ofta). Du kan till exempel bestämma att du inte får göra läxor efter klockan 9 och att du i så fall då faktiskt hinner läsa lite innan det är dags att lägga sig. Nu vet inte jag när du går och lägger dig, men försök i alla fall ta en timme till läsning varje kväll! Om du har tid är det också perfekt att läsa på helgen!

Jag måste dock erkänna att jag faktiskt också har svårt att kombinera skolarbete och läsning då jag,precis som du, får dåligt samvete när jag läser istället för att plugga.

Hoppas några av mina tips hjälpte, annars får du gärna fråga igen! :D
bookshelf

2012-12-11 @ 22:04:14
Postat av: Beate

MASSOR AV CHOKLAD I MINA BYXOR!!! Detta fick mig att frusta till rätt högt i klassrummet! xD

Svar: Hahah xD Jag kan se framför mig hur du brister ut i gapskratt och alla vänder sig om och tittar konstigt på dig xD
bookshelf

2012-12-12 @ 13:18:54
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Elsa

Hej Anna. Tack. Jag ska tänka på det där i framtiden (efter jullovet alltså) och göra...vad jag kan helt enkelt. Jag känner att jag borde kunna skala av en del dator-tid, men kommer antagligen sakna alla dessa bloggar, bookshelf tours och book hauls, men men... Skolan går före. Som tur är så har jag ju lov snart och kan förhoppningsvis slappna av lite mer då, trots hemprovet i fysik och ett nalkande kemiprov. Åh, hur ska jag hinna med allt?! Frustrerad jag blir..! Nåja, tack i alla fall.

Svar: Jag förstår hur det kan kännas. Det är ju så roligt att sitta vid datorn och läsa bokbloggar också! Det är därför jag får så lite läst ^^
bookshelf

2012-12-13 @ 19:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0