Lucka 15: Sagan om Ringen-läsning

Ni som läste min blogg i somras kommer säkert ihåg hur stressigt (i alla fall för mig), men ändå roligt det var i juli. Det var nämligen då vi läste första boken i Sagan om Ringen-trilogin. Eftersom både jag och Emelie faktiskt vill läsa hela serien har vi bestämt oss för att läsa även andra och tredje boken tillsammans med er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni som var med i somras kommer säkert ihåg vad det gick ut på. Man läste ett visst antal kapitel varje vecka och sedan diskuterade vi dem på bloggen. Denna gång blir det lite annorlunda upplägg, men mer om det senare under december. Vi kommer fortfarande hålla på i en månad med varje bok och vi kommer läsa ett visst antal kapitel varje vecka, men vi kommer inte köra diskussionsinlägg varje vecka. Istället blir det ett helt nytt och förhoppningsvis roligt upplägg! Anledningen till att vi inte fortsätter med diskussioner är för att vi redan i slutet av första boken märkte att det blev lite långrandigt.
Läsningen kommer börja den 31 december 00.00. När det slår om till ett nytt år alltså. Den här gången får vi hoppas att boken inte är lika seg som första bokens prolog, i så fall kommer det bli en seg start på det nya året.
Vi har tänkt att vi först läser andra boken i januari, sedan tar vi en veckas paus och börjar direkt med tredje boken. Bara för att vi inte ska skjuta upp det ännu mer. Mer info kommer dock, som jag nämnde tidigare.
 
Vilka vill vara med?
Det kommer kännas en aning smärtsamt under vissa tillfällen, men det kommer också vara roligt att bli stöttad av andra som läser den!
 
 
Så här glad är Gollum över att vi ska läsa även andra boken!

Nedanför det här strecket kommer en bokbloggare varje dag ,under den här julkalendern, få ge ett boktips inom en viss genre jag valt till dem. Det är de själva som skrivit ihop tipsen med rätt lösa "regler". Hoppas ni hittar någon bok ni vill läsa här under december! Klicka bara på bilden så kommer ni till bloggarens blogg.

Dagens genre:

 
 
 
 
 
Om det är något som blivit hett i bokbloggsvärlden under den senaste tiden så är det seriealbum. Den i bokbloggarvärlden som har bäst koll, av dem jag vet om, är helt klar Miriam och därför blev hon det självklara valet när jag behövde tips på ett bra seriealbum!
 
Miriam från Schitzo-Cookies Bokblogg
Mamette av Nob
 
"Supersöt historia där man följer en gammal tants vardag (vilket jag lovar är mycket mer intressant än man först kan tro). Perfekt liten bok att njuta, gråta och skratta till. Speciellt nu till jullovet då man kan kura upp sig i en skön soffa med en kopp varm choklad och bara beundra de fina bilderna =)."
 
Pris på Bokus: 109 kr
 
 
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Man

Jag är nog lika glad som Gollum. ;-)

Svar: Hahah :D Kul att du vill vara med! :D
bookshelf

2012-12-15 @ 23:07:48
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag är med :D

Svar: YAY:)
bookshelf

2012-12-15 @ 23:29:51
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

I'm in!

Svar: Kul! :)
bookshelf

2012-12-16 @ 06:34:45
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie

Vilken fin bild på mig =) Tack! ^^ Så kul att jag fick vara med =)

Ps är brunögd egentligen ;) men fattar att du inte kan veta va för färg på ögonen alla har ^^

Svar: Kul att du gillade bilden! Nej, jag fick chansa lite angående färgen xD
bookshelf

2012-12-16 @ 12:05:13
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Anna

Åh, fortsatt härskarringen-triologin-läsning ska bli så himla kul! Ser fram emot att plocka fram De två tornen i januari :)

Svar: Jag håller med om att det ska bli kul! Hade det inte varit för den här läsningen hade det säkert tagit år innan jag ens plockade upp andra boken (:
bookshelf

2012-12-16 @ 12:20:19
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Madeleine K

Oh låter jätte kul och intressant! :D

Svar: Det är jätteroligt och jag hoppas att du är med!
bookshelf

2012-12-16 @ 12:28:35
URL: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/
Postat av: Andrea

Har försökt läsa den ett tag men det går inte,men jag är med på det här :D

Svar: Ja, det kan vara lite svårt att ta sig igenom dem på egen hand! Hoppas du lyckas bättre när du läser med oss :)
bookshelf

2012-12-16 @ 13:47:30
URL: http://andypandycool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0