Nytt i bokhyllan (igen)


För det första vill jag passa på att be om ursäkt(känns som att det är det enda jag gör nu för tiden) för att jag inte har bloggat. Tyvärr fick jag migrän i onsdags och hade alltså ingen ork att blogga varken i onsdags eller igår, men idag är jag på banan igen och dessutom har jag ju lov nu! Mer bloggning åt folket alltså.
I tisdags hämtade jag ut lite nya böcker. En bokcirkelbok och en bok som jag hade reserverat.

Böckerna:
Mitt klimatkatastrofala liv-Saci Lloyd. Hoppas på att den här är bra, den kommer säkert vara hemsk i alla fall.
Var är Alaska?-John Green Det är då den här boken som vi ska läsa i bokcirkeln den här månaden. Jag har skjutit upp den i mer än ett år, jag kan bara inte ta tag i den men nu är det alltså dags. Får se om den är något att ha. Alla älskar ju den så den borde ju vara bra. Fast det kan man ju aldrig veta.

Vad läser ni just nu?
Jag läser Var är Alaska? som ni nog kanske kan se eftersom mitt bokmärke sitter i den. Dock har jag bara läst 20 sidor eftersom jag på grund av tidigare nämnd migrän inte kunnat läsa något.

En recension på Strimmor av Hopp borde komma upp i helgen!

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: aLva

Båda de böckerna är två av mina favoriter!

John Green är en sån där rikig "nörd-författare" och stolt nörd som jag är älskar jag hans sätt att skriva (absoluta favvon är nog 'den andre Will Grayson' som kan skrev tillsammans med David Levithan - en annan favoritförfattare).



Saci Lloyd tar upp ett superviktigt ämne, läs gärna min recension av boken här: http://ingetlivutanbocker.blogg.se/2012/february/mitt-klimatkatastrofala-liv-av-saci-lloyd.html#comment



Superfin blogg förresten! :D

2012-02-22 @ 14:33:26
URL: http://ingetlivutanbocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0