Sammanfattning av januari 2012

Antal lästa böcker: 5

Antal lästa sidor: 1898

Den här månaden kändes mycket bra. Det kändes som att jag läste mycket till skillnad från de sista månaderna i 2011. Nu är jag på banan igen! Hoppas jag att februari blir minst lika bra! Dessutom läste jag två böcker den här månaden som utspelade sig i Paris! Det händer inte särskilt ofta att jag läser böcker som utspelar sig i Paris och denna månad lyckades jag pricka in två böcker.

Antal svenska böcker: 4
Antal engelska böcker: 1 (börjar bra)

Antal böcker med kvinnlig huvudperson: 3
Antal böcker med manlig huvudkperson: 2 (Tjoho!)

Bästa bok: Mmh... Låt mig tänka efter. Vilken kan ha varit den bästa bok jag läste? ANNA AND THE FRENCH KISS för jössenamn!



Sämsta bok: Järnkonungen får det tyvärr bli här. Den levde absolut inte upp till mina förväntningar.



Vad för böcker kommer förhoppningsvis läsas i februari?
Var är Alaska- John Green. Vi ska läsa den i bokcirkeln så nu kan jag inte skjuta upp den längre.
Lola and the Boy Next Door- Stephanie Perkins. Jag sitter och smyghoppas på att jag ska få den i födelsedagspresent så att jag kan läsa den på sportlovet. Det är faktiskt den som jag vill ha mest av det jag önskar mig. 
Älskar- Hatar- Jenny Downham. Förhoppningsvis kan jag ta tag i den här boken.
The Summoning- Kelley Armstrong. Den här boken ska jag läsa för engelskan i skolan.

Alla böcker jag läst i januari:
1. Anna and the French Kiss-Stephanie Perkins 372 sidor
2. Järnkonungen- Julie Kagawa 397 sidor
3. Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö- Håkan Nesser 247 sidor
4. En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret- Brian Selznick 530 sidor (recension kommer)
5. Strimmor av hopp- Ruta Sepetys 352 sidor (recension kommer)

Vad var det bästa roch det sämsta ni läste i januari?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: B(:

NEEEJ! NÄR SKA DU FATTA ATT JAG GILLAR SNÖ OCH INTE JÄTTE KALLT?! OCH DET KRÄVS INTE -14 FÖR SNÖ SÅ SHUT UP!

2012-02-03 @ 14:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0