Sammanfattning av 2011

Antal lästa böcker: 62 (jag hade hoppats på att hinna läsa mer, det gjorde jag tyvärr inte)

Antal lästa sidor: 15945

Antal svenska böcker: 56

Antal engelska böcker: 6 (det här måste bli bättre 2012)

Bästa böcker: Utan inbördes ordning, bara så att ni vet. Dessutom räknas inte omläsningar.

1. De 4 första böckerna i Pretty Little Liars- Sara Shepard


2.De tre första böckerna i The Mortal Instrumets- Cassandra Clare


3.Saknad: Okänd Identitet- Meg Cabot

4. Besatt- Anne Cassidy

5. Fyra dagar, fyra nätter- Morgan Matson

6. Born at Midnight- C.C Hunter

7. Andens Kraft- Richelle Mead

8. Det händer nu- Sofia Nordin



Det kan ha varit någon mer som jag råkat missa.

Bok som knappt duger till en braständning- A.K.A Sämsta boken(Kanske lite hård kritik, ursäkta):
 Dandy- Andreas Carlsson

Tjockaste boken:
 Myrddin- Claes Reimerthi med 598 sidor

Tunnaste boken:

Cykla,panta och rädda en isbjörn-Jörn Spolander med 63 sidor


Bok som väckt eftertanke:
 
Besatt - Anne Cassidy. Temat i boken är avundsjuka och det fick mig verkligen att tänka efter!

Största besvikelsen:

Mitt Perfekta Liv- Sarah Dessen. Jag hade så höga förväntningar på den här boken eftersom att alla verkligen avgudar den. Tyvärr tilltalade den mig inte och jag hade svårt att ta mig igenom den. Dessutom gjorde den att jag inte nog inte kommer våga mig på något mer av Sarah Dessen eftersom många säger att detta är hennes bästa bok.


Vampire Diaries: Uppvaknandet- L.J Smith- Jag orkade bara läsa första delen och den tyckte jag inte om. Jag funderar ändå på att läsa Kampen för att se om det kanske kan bli bättre.

I den här kategorin finns det självklart några fler böcker,men jag tycker att vi nöjer oss med dessa två.

Bästa kvinnliga karaktär: Rose från Vampire Academy och Jessica Mastriani från Saknad-serien. Ett självklart val!

Bästa manliga karaktär: Jace Wayland från The Mortal Instruments (även detta ett självklart val), sedan så gillar jag ju Magnus Bane från The Mortal Instruments också (ungefär alla killar, utom de onda, i TMI är ju underbara). Sedan har vi ju även Dimitri Belikov från Vampire Academy som äger (även om jag är lite störd på honom för tillfället). Den sista jag vill nämna är Patch från Förlorad ängel. Han är lite smått cool.



Bästa bokrelaterade upplevelser:
1. När Alexander Gordon Smith var på besök på vår skola. Det var riktigt trevligt och han var väldigt rolig!


2. När jag och en av mina bästa vänner boktipsade i vår lokala tidning. Det är alltid roligt att få dela med sig av böcker man tycker om. Fick höra för bara några veckor sedan av en tjej i skolan att hon hade valt att läsa Tretton skäl varför bara för att jag hade tipsat om den i somras i tidningen! Alltid roligt att få höra sådant!

3. Bokmässan. Jag ska absolut försöka ta mig till Bokmässan i år igen för det var verkligen roligt. I år hoppas jag dessutom att jag ska kunna träffa ännu fler bokbloggare, något som i så fall skulle förgylla Bokmässan ännu mer!

(Bild fotograferad av min kära vän Ida, jag hoppas att det gick bra att jag tog den. Annars får du slå mig, jag lovar. Fast du vågar nog inte komma nära nu när jag är förkyld,mohahah.)

4. Att jag fortsatte blogga och fick lära känna ännu fler underbara bokbloggare. Alla som jag på något sätt haft kontakt med: NI ÄR HELT UNDERBARA ALLIHOP OCH HADE DET INTE VARIT FÖR ER HADE JAG NOG INTE BLOGGAT ALLS LÄNGRE! TACK!

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Bokparadiset

Oj det där var ingen dåligt lista! Jag visste inte att pretty little liars var en bokserie, dock vågar jag nog inte läsa dom för då kommer jag inte gilla tvserien längre .p

2012-01-08 @ 19:30:55
URL: http://bokparadis.blogg.se/
Postat av: victoria

jag undrar om du vet några till bra bok bloggar?

2012-01-08 @ 20:43:23
URL: http://bokensvarld.blogg.se/
Postat av: Felicia

Var du på bokmässan i stockholm? :)

2012-01-09 @ 14:15:42
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: B(:

tog jag den? :o Jaha, där ser man.. ^^ hahah, vimsig! ^^ Det gick bra att du tog den, men jag kan slå dig ändå om du vill! :)

2012-01-11 @ 21:33:01
URL: http://bbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0