Earth Hour

Ikväll mellan klockan 20.30 och 21.30 är det Earth Hour. Då ska man släcka ner alla lampor och stänga av elektriska apparater för att visa världen att man bryr sig om och vill hjälpa till att förbättra miljön. Att bara släcka ner en kväll kan tyckas onödigt, men grejen med Earth Hour är att man vill visa för politiker och andra personer med makt att vi måste göra något åt miljön, nu.
 Jag ska precis som många andra släcka ner ikväll. Dock är jag rätt säker på att jag inte kommer få någon tid över till läsning för jag, min syster och min bästa kompis brukar alltid träffas, äta gott godis( detta år satsar vi på lite ekologiskt och fairtrademärkt) och spela brädspel tillsammans. Det är hur mysigt som helst i skenet av några stearinljus. Det kan ju vara lite svårt att se vad det står på lapparna ibland, men det är sådant man får ta.



Ni kan göra ett val. Antingen släcker ni och gör något. Eller så släcker ni inte. Och även om ni väljer att inte släcka så har ni gjort ett val.

Vem mer än jag är det som ska släcka ikväll?


Just det! Jag fick hem min bokcirkelbok idag. Ännu en dystopi! På något vis känns det som att jag denna vår kommer läsa fler dystopier än vad jag någonsin gjort tidigare. Den enda dystopi jag läst är typ Hungerspelen.
Boken jag talar om är:

Som ni ser är texten helt sjuk lite då och då i boken. Kommer nog bli en aning svårt att läsa.

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Clara

Jag är på en färja med familjen under Earth Hour, hemma kommer allt vara släckt och jag hoppas man släcker ner någonting på båten (fast den som kör båten får gärna ha en lampa tänd för mig..!).

2012-03-31 @ 16:55:18
URL: http://bokclara.blogspot.com/
Postat av: Amelie

Jag släcker självklart ner! :)

2012-03-31 @ 17:47:20
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag släcker ner!

2012-03-31 @ 20:07:22
URL: http://ielinashylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0