En deprimerad själ som inte kommer få gå på cirkus förrän i höst

Japp, det är jag det. Förklaringen? Jag vill verkligen läsa Nattens cirkus av Erin Morgenstern. Jag har den till och med liggande hemma, lånad från mitt skolbibliotek. Som det verkar så får man inte låna böcker över sommaren, vilket jag hela tiden trott. Detta gör mig en aning deprimerad eftersom Nattens cirkus ska in 31 maj och jag kommer inte hinna läsa ut den tills dess, jag är helt säker. Jag har otroligt mycket att göra i skolan de två närmaste veckorna och jag tror inte jag kommer hinna läsa ut en bok på mer än 400 sidor. Det är också så att mitt stadsbibliotek inte äger boken, alltså kommer jag behöva vänta ända till i höst innan jag ens kan låna den igen... Blöblöblö känner jag inför det. Det är ju ändå ingen som kommer låna böckerna över sommaren, är det då inte lika bra att jag kan få ha kvar min bok?



Byebye, nu ska jag gå och vara deprimerad för evigt. På tal om för evigt så måste jag även lämna in För evigt av Maggie Stiefvater, ännu en bok jag lånade från skolbiblioteket som jag hade sett fram emot att läsa...

/Anna:(

Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: aw Tack! :D

2012-05-20 @ 21:50:49
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Amelie

Tycker också att skolbiblioteken borde låta en låna böcker över sommaren. Men förstår ju samtidigt varför de inte gör det - de kan ju lätt försvinna under två månader. Men ändå, det blir ju lite dubbelmoral med det hela om man nu vill att unga ska läsa mer.



Men kanske du kan fråga Norstedts förlag om de kan skicka dig boken som recensionsexemplar?

Eller be ditt stadsbibliotek att köpa in boken? De flesta bibliotek tar emot inköpsförslag.

2012-05-20 @ 22:19:47
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Emelie

Myeh, hatar att man måste lämna tillbaka böcker... jag har fått låna om några från stadsbibblan ett antal gånger för att jag inte har haft tid. Blö. BLÖÖÖÖÖÖÖ. Nåja, man kan ju reservera om på stadsbibblan åtminstone... MEN SÄGER DU ATT MAN INTE KAN LÅNA BÖCKER ÖVER SOMMAREN NÄR DET ÄR STÄNGT?! HELT ABSURT!

2012-05-21 @ 00:59:00
URL: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
Postat av: Man

Instämmer med Amelie angående alternativen. Märkligt att biblioteket inte tillåter sommarlån - har du frågat personligen? Annars kanske något man kan ta upp med skolledningen, för jag kan tänka mig att det gynnar fler elever.

2012-05-23 @ 00:51:29
URL: http://bokskadad.blogg.se/
Postat av: linn

Bara be stadsbiblioteket köpa in boken?

2012-05-23 @ 15:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0