Sammanfattning av augusti 2012

 

Antal lästa böcker: 7
Antal sidor: 1403
Antal svenska böcker: 6
Antal engelska böcker: 1
 
Den här månaden började otroligt bra. Läslusten var på topp och halvvägs genom månaden såg det ut som att jag skulle läsa rekordmånga böcker. Sedan hamnade jag i en liten lässvacka och det tog mig resten av månaden att läsa ut en bok på 200 sidor. Jag är inte på banan ännu, men jag hoppas att jag ska få igång läsningen så snart som möjligt.
 
Bästa bok: Jag läste inte något som var otroligt bra i augusti, men mitt pris går nog ändå till Gregs bravader och novellsamlingen Het.
 
Sämsta bok: Går nog ändå till Pelle Svanslös i Amerika som var mysig och gullig, men alldeles för tjatig.
 
Alla lästa böcker i augusti:
1. Pelle Svanslös i Amerika- Gösta Knutsson  (126 sidor)
2. Gregs bravader- Jeff Kinney ( 223 sidor)
3. Djangon- Levi Pinfold (bilderbok)
4. Awake at Dawn- C.C Hunter (383 sidor)
5. Rodrick regerar- Jeff Kinney (223 sidor)
6. Het (recension kommer) 246 sidor
7. Tyll, svett och frusna själar- Jurij Korotkov (202 sidor)

Antal sedda filmer: 12 (WOW!)
Antal filmer jag aldrig sett förut: 7
 
Jag tittade på väldigt mycket nya filmer den här månaden som dessutom var väldigt bra! Lite längtan tillbaka till barndomen kände jag nog då jag såg en hel del disney-filmer och filmer jag såg när jag var barn.
Bästa filmerna (ej omtittningar):
 Sagan om de två tornen
Trots längden på filmen blev det aldrig tråkigt. Den var precis perfekt balanserad vad det gäller humor och spänning och tre timmar passerade otroligt fort! Otroligt bra!
Rio
Otroligt mysig och rolig "barnfilm" om en mycket sällsynt fågel som inte kan flyga. Vi får följa med hans resa till Rio där det är meningen att han ska para sig med den enda honan som finns kvar av hans art. Precis så där rolig som animerade filmer är nu för tiden!
Flicka 2
Oj, vad jag grät när jag såg den här filmen. Trots att den var väldigt förutsägbar så kunde jag inte låta bli att gråta mig igenom åtminstone halva filmen. Tjejen som spelar Jenna i Pretty Little Liars har huvudrollen och hon gör ett extremt bra jobb.
Mannen från Jupiter
Detta var en dokumentär som jag såg på SVT och den var hur bra och fin som helst. Handlade om en man som hade blivit mobbad som liten och sedan dess inte tagit kontakt med andra människor utan bott i sitt hus helt ensam. När han sedan får kontakt med kamerateamet och de som intervjuar honom så förstår han vad han missat.
 
Sämsta film:
Trollkarlens lärling
Egentligen tycker jag inte alls att den här är dålig. Det var bra underhållning för stunden, men det var en hel del saker i själva handlingen som inte riktigt stämde eller verkade troligt och dessutom är det inte någon film som jag kommer komma ihåg för resten av mitt liv. Därför var den bara medelmåttig även om det var rätt underhållande under tiden man såg den.
Alla filmer jag såg (bokstaven O inom parentes betyder omtittning): Härskarringen, Mästerdetektiven Basil Mus (O), Sagan om de två tornen, Sagan om konungens återkomst, Secret Window (O), Trollkarlens lärling, Peter Pan (O) , 13 snart 30 (O), Rio, Mannen från Jupiter (dokumentär), Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen (O), Flicka 2

 
 
 
 
 
 
 
Nu blev det många låtar, men jag hittade mycket bra den här månaden! Hoppas det finns någon som ni kanske också gillar.
 
Grattis till er om ni lyckades läsa hela inlägget! Ett litet inlägg om september månads Jorden runt-läsning kommer i ett separat inlägg senare idag eller imorgon.
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: B (:

Anna! Vi såg ju 13 snart 30 också! Hur kunde du glömma den pinsamma händelsen? :0

Svar: hahahahxD
bookshelf

2012-09-02 @ 13:44:44
Postat av: Pia

Insåg precis att jag har kopierat dig med min månadssammanfattning den här månaden X) Jag började också med böcker-film-musik. Hoppas det är lugnt ändå, det var en sån bra idé XD <3

Svar: Hahah, det gör inget:D Ser det som en komplimang(:
bookshelf

2012-09-02 @ 17:16:09
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Lisa

SV:
1. Ja det ska man! :)
2. Ja man får välja språk! :D Personligen kommer jag skicka en bok på engelska, för jag, ja, gillar engelska böcker, haha!

Och, haha, jag har typ aldrig heller läst en klassiker! ;) Lycka till!

2012-09-02 @ 17:19:37
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Lisa

SV: Barnklassiker har jag mer tänkt mig är typ "Kalle och Chokladfabriken", och en vanlig klassiker är typ "A Tale of Two Cities" eller "To Kill A Mockingbird" eller något i den stilen! (:

2012-09-02 @ 18:23:13
URL: http://bladvandaren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0