Sammanfattning av oktober & november

 
 
Lästa böcker i oktober:
1. Amulett: Stenväktarens förbannelse - Kazu Kibuishi 217 sidor (seriealbum)
2. Morden på Rue Morgue - Edgar Allan Poe 35 sidor
3. Lida - Stephen King 406 sidor
4. Det röda trädet - Shaun Tan (O) (serialbum)
5. Lou: Kristallåldern - Julien Neel 48 sidor (serialbum)
6. Såld - Sally Grindley 223 sidor (O)
7 De fem apelsinkärnorna - Sir Arthur Conan Doyle ca 27 sidor
8. Le Petit Nicolas - Sempé, Goscinny 88 sidor (inte hela)
9.Sommarregler - Shaun Tan (serialbum)
 
Läst i november:
1. Mamette: änglar och duvor - Nob 48 sidor (serialbum)
2. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children - Ransom Riggs 352 sidor
3. Mordet på Orientexpressen - Agatha Christie 221 sidor
4. The Fifth Child - Doris Lessing 159 sidor
 
 
 
Bästa film (omtittning räknas ej):  Livet på Orange Drive och De fem legenderna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sämsta film: Misery/Lida. Jag led i alla fall under den filmen!
 
Alla filmer under okt & nov: Pirates of the Caribbean 1 (O), The Shining (O), Judy Moody and the not bummer summer, Inte utan min dotter, Livet på Orange Drive, Curse of Chucky, The Nightmare Before Christmas, Benny & Joon (O), Thor, Misery, Jurtjyrkogården, De fem legenderna, Pirates of the Caribbean 1 (O), Pirates of the Caribbean 2 (O)
 
 
 
Just One Yesterday - Fall Out Boy

Jag har verkligen förälskat mig i Fall Out Boy den senaste månaden. Tidigare har jag försökt lyssna på dem och bara gillat My songs know what you did in the dark, men nu har jag börjat älska hur många låtar som helst!
 
The Wire - Haim

Haim är också ett band som jag börjat älska den senaste månaden och just för tillfället lyssnar jag uteslutande på Fall Out Boy och Haim.
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag är så sugen på att läsa mer seriealbum, då framför allt Mamette, för den verkar så fin. Shaun Tans seriealbum verkar också superfina!

Svar: Mamette är ett jättefint album och Shaun Tan MÅSTE du verkligen pröva på! Han är min absoluta favoritillustratör och jag älskar alla hans böcker! :)
bookshelf

2013-12-09 @ 21:20:40
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Man

FOB<3

Svar: De är sååå underbara! Det är heelt sjukt för jag gillade liksom först bara en låt, men sedan testade jag att höra på en låt till och nu älskar jag typ hela deras nya album! Det roliga är att jag inte gillar någon av deras låtar första gången jag hör dem, men alltid typ andra eller tredje gången och då börjar jag älska dem direkt xD
bookshelf

2013-12-15 @ 00:36:22
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Man

Jag. är. exakt. likadan. Typ. <3

2013-12-17 @ 13:28:01
URL: http://bokskadad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0