LOTR-läsning: Vecka 2

Ni som inte följer mig på twitter tror kanske att jag helt gått upp i rök. Det har jag inte och ni kan nu lugnt andas ut . Dock vet jag inte riktigt vad som hände. Nästan två veckor sedan jag uppdaterade. Hör inte alls till vanligheterna ju. Om ni vill få åtminstone en liten hint till varför jag inte uppdaterat kan jag säga fyra ord: läxor, Dan och Phil. Det är det som jag ägnat mig åt de senaste veckorna. Tyvärr betyder det också att jag inte ens börjat läsa veckans kapitel i Sagan om de två tornen (jag är inne i något av en lässvacka dessutom).
 
Slut på mitt tjat. Nu är det alltså dags på det inlägg jag borde ha postat i söndags.
 
Fråga 1: Vad kallas glaskulan som Pippin fick tag i efter att den kastats ut från Sarumans torn?
 
Fråga 2: Vad heter Sarumans torn?
 
Frågorna är rätt lätta idag, men jag vill kompensera för att jag är värdelös och aldrig bloggar i tid.
 
VECKANS LEDTRÅD (fortfarande inte en fin rimdikt)
 
Andra bokstaven i smeknamnet på personen som kastade ut glaskulan genom Sarumans fönster.
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas att det går bra med läsningen (:
På frågorna gissar jag på Palantir och Orthanc.

2013-01-27 @ 00:46:19
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sv: Haha ja det gör jag :) Vilken av dem? Hungry heart eller He´s a pirate? ;)

Svar: Jag spelar He's a pirate :D Förlåt för sent svar, har haft lite problem med mina kommentarer.
bookshelf

2013-01-27 @ 12:35:06
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Elin - Bokparadiset

SV: hahah bättre sent än aldrig håller jag helt med dig om. Ja när jag har tävling nästa gång får jag nog ta och knåpa ihop något liknande.

hahah, amen dina videos får mig alltid att skratta, så himla rolig är du alltid så javisst kommer jag fortsätta tjata, tycker det borde komma en video varannan vecka, MINST!

Svar: Åhh, blir så himla glad när du säger så! :D
bookshelf

2013-01-29 @ 19:51:03
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0