Ett sånt där tjatigt inlägg

VARNAR FÖR ATT STYCKESINDELNING OCKSÅ VERKAR HA GETT UPP! JAG GER ALLA SOM KLARAR AV ATT LÄSA DET HÄR INLÄGGET UTAN NÅGRA SOM HELST ROLIGHETER I EN STOR BIT AV MIN HEMBAKADE CHOKLADKAKA MED KOKOSTOSCA SOM JAG BAKADE I HELGEN! DET SKA ALLTSÅ VARA STYCKEN,JAG ÄR INTE HEEELT EFTERBLIVEN (BARA LITE) Vissa tänker säkert såhär nu: JAA, ett nytt inlägg från Anna! Medan de flesta säkert tänker såhär när de ser rubriken: Åhh,kan hon inte bara sluta skylla ifrån sig och skriva ett ordentligt inlägg någon jävla gång? NEEJ är svaret på den frågan. Jag vill (där skulle det vara kursivt,men även det verkar ha försvunnit från blogg.se) faktiskt skriva det här inlägget för att förklara mig. Som ni säkert märkt den senaste tiden har uppdateringen inte varit på topp och jag har heller inte svarat på mina kommentarer. Den här gången kan jag i alla fall säga att det där med kommentarerna inte är mitt fel. Det är något fel på blogg.se så jag kan inte svara på dem. Jag har mejlat blogg.se idag och hoppas att de ska åtgärda problemet typ igår. Anledningen till att jag inte gör några roliga inlägg är dock inte blogg.se:s fel. Mitt liv har varit och kommer fortsätta vara väldigt hektiskt ett tag framöver och jag har lagt märke till att jag helt enkelt inte kan lägga tid på läsning,även om jag skulle ha tid, när jag hela tiden är så uppe i varv. Jag håller på att ta körkort nu och varje gång jag är klar med läxorna och sätter mig för att läsa kan jag inte sluta tänka på att jag borde plugga körkortsteori istället. Därför slutar det ALLTID med att jag sitter i sängen och läser det istället för min vanliga bok. Mitt mål är att klara både teorin och körprovet på första försöket och för att lyckas med det måste jag lägga mycket tid både på att köra och läsa på. När jag lyckas med körkortet kommer förhoppningsvis uppdateringen bli bättre igen eftersom jag då kan koppla av. Dessutom finns det något annat jag måste hinna med när jag inte pluggar och det är fiol och piano. I vår har vi en asrolig konsert där vi ska spela Sagan om Ringen, Pirates of the Caribbean, Gladiator och lite WoW-musik. De här låtarna är sjukt svåra och det gör att jag måste öva mycket vilket leder till ännu mindre lästid. Sedan spelar jag också piano och har spelat en rätt svår låt som jag fått lägga ner mycket tid på och det har också varit askul. Nu tror ni kanske att jag ska beklaga mig över att jag inte hinner läsa (för ärligt, jag har inte läst något på typ hela året), men det tänker jag inte. Körkortet är något man endast gör en gång och jag försöker ändå liksom "njuta" av det eftersom det blir mycket roligare då (hoppas inte min mamma läser det här eftersom jag klagar på mig själv när jag kör hela tiden). Piano och fiol tycker jag är asroligt och jag vill bara ta vara på att vi faktiskt spelar de låtar vi spelar nu. Saker kommer helt enkelt emellan ibland och det är bara att acceptera det. Jag börjar läsa när jag känner att jag kan fokusera på det igen. När jag bara har skolarbete att fokusera på igen;) Det är liksom inte hela världen att jag inte läser hela tiden (även om min bokhylla med olästa böcker säkert tycker det) och jag känner på något sätt att ni, mina läsare, också borde ta åt er av det. Bara för att man några dagar inte läser behöver det inte vara en världskatastrof och en lässvacka av värsta sorten. Det bara är så ibland att man varken har tid eller lust och då borde man inte tvinga sig. Oj,vad djupt det blev nu. Men det är inte som att bloggen kommer stå helt tom, tro inte det! Jag är tillbaka med ett nytt inlägg när ni minst anar det! /Anna(:

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag gillar dina sporadiska uppdateringar! Lycka till med körkortet!! ;D

Svar: Tack och tack igen! :D
bookshelf

2013-03-05 @ 23:26:23
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag fattade inte det där med styckeindelningen... xD DET ÄR OKEJ, TA KÖRKORT OCH BLI AWESOME, LÄSNIG KAN VÄNTA. Vi har diskuterat det här tidigare, men gillade att du tog upp läsvacka lite. Började på ett inlägg om det för ett tag sen men har inte publicerat det XD JAG, FYI, har inte läsvacka men jag har inte läst på några dagar nu (om man bortser från faktaboken jag läste igår istället för att plugga för jag var pissförbannad), men inte p.g.a. någon läsvacka! ÅH nej, jag har hittat en ny teveserie xD

Svar: JAG SKA BLI AWESOME!!! JAG SKA GÖRA DIG STOLT!
PUBLICERA INLÄGGET OM LÄSSVACKA
bookshelf

2013-03-06 @ 10:02:42
URL: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
Postat av: Elin - Bokparadiset

Lycka till med körkortet! Jag använde mig av körkortonline.se och svarade på frågor, precis samma som på provet sen om du vill göra något annat än att bara läsa :P

Svar:
bookshelf

2013-03-06 @ 10:17:26
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Man

Jag tycker det hela låter mycket klokt, och jag önskar dig lycka till med både det ena och det andra! ;-) Det här sporrar, om inte annat, mig att ta tag i körkortet med..

Svar: Tack! Jag tycker att du borde ta körkort! Var inte alls sugen på det först, men måste ändå erkänna att det kommer kännas gött att kunna ta sig själv vart man vill!
bookshelf

2013-03-06 @ 12:34:36
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Elsa

Hejsan. Nu råkar jag vara en av dem som tänker "JAA, ett nytt inlägg från Anna!". Man behöver inte uppdatera som en galning för att ha en bra och läsvärd blogg. Som du säger, körkort tar man (förhoppningsvis) bara en gång och böckerna försvinner inte. Jag kan tänka mig att det är hektiskt med gymnasium, instrument och körskola. Lev ditt liv, böckerna går ingenstans. Läs för att du vill, inte för att du måste. Lycka till med körkortet!

Svar: Hejsan Elsa! Nu råkar jag vara en av dem som ÄLSKAR DINA KOMMENTARER! De får mig alltid på så gott humör och jag känner mig peppad! Tacktacktack för att du är så underbar! :D Och jag lovar att jag inte ska läsa förrän jag vill! Hoppas verkligen att jag ska lyckas med körkortet på första försöket! :D
bookshelf

2013-03-06 @ 19:31:28
Postat av: Chamilla / Nightrain

Det är klart att det kan dyka upp något som stör ens läsning av skönlitteratur, det är inget konstigt med det. Jag menar, jag har likadant. Jag har i och för sig LYSSNAT klart på två böcker under två månader, men det är ju också för att jag har fyra timmar på jobb då jag är helt själv på min posta runda (antingen med bil eller cykel) och då kan det vara bra med en bok i öronen. För jag tror ju inte det hade gått om jag cyklat med en bok i handen och försökt dela ut post, eller hur?
Ibland får skönlitteraturen helt enkelt flytta på sig ett tag, tills man är redo att plocka upp tråden igen.

Lycka till med körkortet!
Det är inte så svårt som det verkar. Jag läste inte allt för mycket, hade en intensiv kurs på två veckor och klara uppkörning och skrivning på första försöket ;) Detta kommer du klara galant :D

Svar: Tack! Oj, du verkar lättlärd, jag kommer behöva läsa jättemycket för att klara körtestet. Fast sen är ju jag lite av ett kontrollfreak också som kräver att jag är helt säker på allt, hehe.
Hade velat se dig cykla samtidigt som du försökte läsa ;)
bookshelf

2013-03-06 @ 22:51:42
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/
Postat av: Chamilla / Nightrain

Hahahaha!!! Ja, det hade varit en syn för gudarna! Hahaha!!! Gått och läst har jag gjort många gånger, men vilken boknörd har inte gjort det?, men jag tror inte jag vågar ta chansen och läsa samtidigt som jag cyklar. Finns för hög risk för skador på främst mig ;)

Ja, lite lättlärd är jag nog. Men jag körde mer på det sunda förnuftet när jag svarade på de frågor jag inte vart helt säker på. Och det gick bra, så bra att jag hade tre poäng över gränsen om jag inte minns fel. "Lärarinnan", eller vad man kallar dem som håller koll på en när man verkligen skriver upp, fick förklara för mig att jag hade klarat det. För när frågorna tog slut och en massa text kom upp med ett grönt ord "GODKÄND" hade jag ingen aning om vad där stod. Blev som rena grekiskan, på något vänster. Hon måste ha trott att jag inte var riktigt klok när jag förvirrat fråga "Vad betyder det?", pekar på det gröna ordet och när hon svara "Att du är godkänd" säger jag högt "Är jag?! Hur gick det till?".
Släkten har rätt kul åt det ibland och drar den eller den gången jag åkte vilse i Malmö utan att veta att det var i Malmö jag hamnat... Jag låter lite piss-förvirrad men det låter bara värre än vad det verkligen är ;)

Svar: Hahahahahah xD Kul att du inte förstod att du klarade det först^^
bookshelf

2013-03-11 @ 20:10:10
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag förstår precis hur du känner dig. Jag var med om samma sak i höstas. Jag studerade 100% på högskolan, hade min dotter varannan vecka och tog körkort samtidigt. Det är slitigt, men som man säger. What doesn´t kill you make you stronger! Du kommer klara det galant. Lycka till!

Svar: Oj, ditt lät nästan jobbigare än mitt och om du klarade det så gör nog jag det också! :D
bookshelf

2013-03-12 @ 13:35:47
URL: http://nehlias.blogg.se
Postat av: Chamilla / Nightrain

Desto större lycka över att ha klarat det n_n

2013-03-18 @ 22:53:49
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0