Intressanta och kuliga saker

Två inlägg på en vecka, vad är det egentligen som håller på att hända med mig? Ja, jag orkar inte plugga inte till mitt prov om satslära så kanske är det därför. Här kommer i alla fall lite roliga saker som jag hittat och som jag vill visa.
 
Först och främst har Pia på Bookrelated världens mest awesomiga tävling och om det inte vore för att hon är så trevlig så hade jag inte tipsat om tävlingen eftersom jag själv vill vinna ;). I alla fall så fyller både hon och bloggen år och förstapriset är 200 kr på Adlibris medan andrapriset är 150 kr på samma ställe. Ärligt, hur himla bra är inte det eller? Dessutom behöver man inte göra något annat än att anmäla sig och det är himla gött eftersom jag är såå lat när det kommer till sånt!
Bilden är tagen från Pia och jag hoppas hon inte hatar mig för det
 
 
Sedan finns det en boktrailer som jag tycker att ni borde se och det är till boken Saeculum av Ursula Poznanski. Jag läste hennes förra bok "Erebos" och den hade ett sjukt intressant koncept och även om jag inte älskade den tyckte jag mycket om den. Jag är assugen på hennes nya bok. Den verkar läskig och cool och dessutom har den ett av världens kanske snyggaste omslag som ni kan se i slutet av videon. 
 
Den 8:de april släpps The Hobbit på DVD och Blu-ray och om ni inte har sett den hoppas jag verkligen att ni köper den och ser den ( jag ska köpa den fast jag redan sett den)! Den var fruktansvärt bra och jag tyckte mycket om den.
 
"Timeriders" är en bok som inte fått mycket uppmärksamhet varken på engelska eller svenska,trots det tycker jag att den verkar hur intressant som helst. Den släpps den 14:de april och handlar om tidsresor - något jag blivit intresserad av sedan jag började titta på Doctor Who. Så här står det på baksidan av boken:
 
Liam OConnor skulle ha dött till havs 1912.
Maddy Carter skulle ha dött på ett flygplan 2010.Sal Vikram skulle ha dött i en eldsvåda 2026.

Men bara några ögonblick innan döden skulle inträffa, dök någon upp på ett mystiskt sätt och sa: Ta min hand
Men Liam, Maddy och Sal blev inte räddade. De blev rekryterade av en byrå som ingen känner till och som bara har ett enda mål att rätta till felaktig historia. För det går att resa i tiden, och det finns personer som vill färdas bakåt i tiden och förändra det förflutna.
Det är därför Time Riders finns för att skydda oss. För att hindra tidsresandet från att förstöra världen 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan vill jag tipsa om något som inte alls har med böcker att göra, utan bakning. Jag bakar själv inte superofta,men jag äter gärna kakor, läser bloggar om det och ser videor med folk som bakar. Det här är min absoluta favorit för tillfället. Rosanna, som hon heter, är hur gullig som helst med världens underbaraste personlighet och hon är dessutom duktig på att baka och dekorera kakor. Titta, vet jag! Även om ni kanske tror att ni inte gillar att se videor med folk som bakar.
 
Det var några roliga saker som jag hade att säga, kanske gör jag något mer sådant här inlägg någon gång!
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Pia

Du är för fin du Anna! ^^ <3

Svar: :D
bookshelf

2013-03-17 @ 22:33:20
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Amelie

Svar: Åh, tack så mycket Anna! <3

2013-04-05 @ 22:48:13
URL: http://ameliesboktips.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0