Book Haul (19)

 
 
Enjoy! :D
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka fina seriealbum. Är onekligen lite nyfiken på dem. Fler Agatha Christie är även jag sugen på att köpa på mig!

Svar: Ja, du borde verkligen läsa de seriealbumen! De är jättebra :D Christie är också toppenbra :)
bookshelf

2013-11-25 @ 18:48:49
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Alekzandra Kelahaara

Hanteringen av odöda är en roman om typ zombies.

2013-11-25 @ 19:51:23
URL: http://bookupied.blogg.se/
Postat av: Elina

Hanteringen av odödlig är riktigt bra. Det är inte noveller! Gillar inte heller noveller, men läs boken (som inte är en noveller/noveller). :)

Svar: Åh, vad bra att du sa det! Tack :D
bookshelf

2013-11-25 @ 21:44:36
URL: http://marklarsbooks.blogg.se
Postat av: Beate

Jättebra book haul!! Dina är alltid jättebra :D yeay i allmänhet!!

Svar: Tack så jättemycket Beate! :D
bookshelf

2013-11-29 @ 16:29:26
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Maria

Heeej! Tack för en jättebra video! Jag heter Maria, jag är inte svensk men jag studerar i Sverige och läser svenska, jag skulle vilja titta på svenska booktubers! Jag är glad att jag har hittat den här kanal!!!

Svar: Tack! Vad kul att du gillade videon! Och vad roligt att du studerar i Sverige! Vart kommer du ifrån? :)
bookshelf

2013-12-01 @ 21:52:40
Postat av: Maria

Jag är från Ryssland, jag var född i Moskva men nu bor jag i Linköping. Vilken stad bor du i här i Sverige?

Svar: Åh, vad intressant! Vad fick dig att börja studera i Sverige?
Jag vill tyvärr inte säga var jag bor (:
bookshelf

2013-12-02 @ 10:51:04
Postat av: Maria

Ok inga problem) För mig faktiskt fanns det många anledningar.. När jag var liten, bodde jag i Stockholm med mina släktingar i 1 år, så är jag ganska van vid svensk livsstil. Sen började jag läsa svenska och gillade det. Jag skrev mitt första diplomarbete i Stockholm också. Dessutom var jag lycklig att få Universitetets stipendium.

Svar: Vad intressant! En liten fråga bara: hur lät svenska för dig innan du började lära dig det? Man blir så van vid sitt språk att det är helt omöjligt att förstå hur andra tycker att det låter.
bookshelf

2013-12-02 @ 13:29:55
Postat av: Maria

Ja, jag frågar ofta desamma om ryska)
Först tyckte jag att svenska liknar tyska och låter så, lite grovt och bryskt (om det är möjligt att sa det om språk). Men när jag började läsa svenska, förstod jag att det liknar tyska (och engelska) men det låter mycket mjukare. Och när svenskar pratar, har de intonation som liknar vågor. Jag hoppas du förstår vad jag skriver))

Svar: Intressant! Det är intressant att du tycker att tyska och svenska låter lite likt för jag tycker att tyska låter så himla bryskt. Det är kul att du tycker att det låter som vågor också!
bookshelf

2013-12-02 @ 20:50:12
Postat av: Lisa

Det här var en roligt book haul! Vilken energi du har:) Och om du gillar Ajvides "Hanteringen av odöda" kan jag rekommendera boken "Låt den rätte komma in" absolut mycket bättre än filmen och läskig så att tårna krullar sig, det du! :)

Svar: Tack! :D Jag funderar på att läsa "Låt den rätte komma in" före "Hanteringen av odöda" :)
bookshelf

2013-12-04 @ 18:55:38
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

john ajvide lindqvist är lätt min svenska favoritförfattare, och den boken är jättebra =)

Svar: Åh, vad kul! Då måste jag ta tag i honom snart!
bookshelf

2013-12-13 @ 11:47:14
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0