The Bucket List 2014 (2)

 
Så fort min biograf öppnade efter sommaruppehållet i fredags så gick jag och min bästa vän på The Fault in Our Stars på bio. Hon hade inte läst boken, men det hade jag gjort så det var roligt att se hur hon reagerade. Att jag visste vad som skulle hända gjorde det nog värre eftersom jag satt med lite tårar i ögonen redan från början, och jag grät sedan åtminstone de sista 40 minuterna utan uppehåll. Det skönaste var att verkligen hela biografen satt och hulkade och det var några bakom oss som verkligen grät. Två näsdukar gick det åt och mina ögon var vääldigt svullna. Kan ju påpeka att jag inte ens tyckte att boken var särskilt bra när jag läst den, men filmen var hur bra som helst! Jag har aldrig gråtit så mycket till en film som jag gjorde till den här!
 
 
Varje sommar har vi som tradition att se Allsång på Skansen ute på balkongen om regnet inte vräker ner. Då plockar vi ut datorn och sedan ser vi från den och sjunger med alldeles för högt i allsången så att grannarna säkert undrar vad som är fel med oss.
 
Vad tycker ni förresten om min snygga temugg som jag inte alls använder ironiskt?
 
Min syster är ett hardcore-fan av Allsång på Skansen och hon tar det hela väldigt seriöst! Här dansar hon loss högst allvarligt till en allsång!
 
Sedan var jag tvungen att visa upp mitt snacks för kvällen (och mina enda bästisar ;) ). Mamma ser dessutom sjukt rolig ut när hon bara tittar ut där från sidan. Vi satt och skrattade hur länge som helst åt att det ser ut som om mamma bara ploppar upp för att göra reklam för "Fem bästisar".
 
 
I studentpresent fick jag en biljett till en konsert där Vivaldis fyra årstider skulle spelas av en stråkorkester (ungefär nu får jag minst 1000 pensionärspoäng). Det låter kanske inte som något superkul att önska sig när man är 19 år, men jag spelar själv fiol och tycker väldigt mycket om De fyra årstiderna. Konserten var sjukt fantastisk och det är underbart att både titta och lyssna på musiker som verkligen kan och älskar det de håller på med! Dessutom sänkte jag medelåldern med minst 40 år så det var ju trevligt.
 
 
Min syster började nyligen se Downton Abbey, en serie som jag har tänkt testa ett tag, och när hon tyckte om den blev jag sugen på att ge den en chans! Jag började se den för två dagar sedan och har hittills bara sett fyra avsnitt, men det är helt okej hittills. Förhoppningsvis börjar jag tycka om den ännu mer ju mer jag ser!
 
Det var allt för mig den här veckan, men det finns några mer som uppdaterar om sin Bucket List så jag hade tänkt länka till dem.
Zozzo
 
/Anna(:
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria - unga vuxna/trasigkofta/whatever

Jag ska också se tfios med folk som inte läst boken och är spänd på hur det kommer gå. Om den är lika emotionell för personer som inte har haft en relation till berättelsen i flera år och har så mycket investerat i den.

Och håller tummarna för att salongen inte är full av respektlösa bokläsare som spoilar handlingen i förväg! :)

2014-06-29 @ 20:51:29
URL: http://ungavuxna.blogspot.se
Postat av: Alba - Boklyckan

Jag har inte sett Tfios än (smått skäms på mig), men jag vill verkligen göra det mycket snart. Alla säger att den är sååå bra. Så jag ska tvinga med min kompis så snart som möjligt ^^
Haha, härlig familj! Verkar riktigt mysigt ;)
Åh, vad kul! Hur länge har du spelat fiol?
Jag fullkomligt älskar Downton Abbey! Hoppas du tycker om serien lika mycket som jag gör :D

Svar: Du måste se filmen, den var hur bra som helst! :D
Hahah, ja det är jättemysigt!

Jag har spelat fiol sedan jag var ca 9 år, så det blir ju typ 10 år då! :)

Jag har kommit lite längre in i Downton Abbey nu och jag tycker att det är väldigt bra :)
bookshelf

2014-06-29 @ 21:41:15
URL: http://boklyckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0