Mitt Twilightbokminne

De flesta har vi väl säkert något minne till Twilight. Antingen var man den enda som hatade det, eller så var man, som alla andra, så förälskad av den glittrande vampyren att man inte kunde tänka på något annat. Twilight har dock gett mig så mycket mer än bara en förälskelse i en glittrande vampyr. 
 
 
Jag är inte helt säker när det var, men jag tror att det var under våren i 7:an. En av mina klasskompisar hade precis läst Twilight, som ännu inte hade hunnit bli superpopulär, och nu tyckte hon att jag också borde läsa den. På den tiden läste jag inte direkt ungdomsböcker,och speciellt inte ungdomsböcker som innehöll kärlek. Trots det lät jag mig övertalas. Och jag ÄLSKADE den (och vi ska inte ens gå in på hur jag överhuvudtaget inte kunde fokusera på mitt eget liv när jag läste "När jag hör din röst")! 
 
Under den här tiden hade jag en klasskamrat som jag umgicks lite med, men vi var inte vänner. Vi var bara i samma "gäng". Jag tyckte inte om henne, och nu i efterhand vet jag att hon inte tyckte om mig heller. Anledningen till det var att vi båda hade fördomar om varandra. Vi trodde båda att den andre var en sådan som hela tiden skulle veta bäst och alltid skulle ha rätt. 
 
Hon läste i alla fall också Twilight under den här tiden, och även hon älskade den. Då hade vi äntligen något att diskutera med varandra, och vi förstod då att den andra inte var så fruktansvärd och faktiskt inte alltid skulle veta bäst. Vi blev riktiga fangirls tillsammans, och vi tipsade varandra om nya saker som vi ville se och läsa. 
 
Det har gått nästan sex år sedan vi läste Twilight för första gången, och vi har varit bästa vänner ända sedan dess. Jag har inte kvar mitt intensiva intresse för Twilight, men jag har fortfarande kvar min bästa vän, och det är jag väldigt glad för! Även om jag inte älskar själva Twilight längre, så kommer jag alltid att vara tacksam för att den förbättrade mitt liv på så många sätt. Och istället för att fangirla över Twilight så fangirlar vi nu istället över en miljon andra saker, som att Jensen Ackles har skaffat Twitter, och hur roligt det där gifsetet med Señor Moriarty på Tumblr är. 
 
Det är inget fel att förälska sig i fiktiva karaktärer och världar, de kan förändra ens liv lika mycket som en kväll ute i den verkliga världen - om inte mer. 
 
(Sedan är ju Twilight också på sätt och vis anledningen till att jag ens började bokblogga, men det är en helt annan historia)
 
------- Det här inlägget är en del av Fridas bokbloggsmaraton -------

Kommentarer
Postat av: Klara

Vilket bra bokminne! :)

Svar: Ja, det är underbart! :D
bookshelf

2014-09-02 @ 08:42:54
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Vargnatts bokhylla

Vilket härligt minne! :)

Svar: Ja, det är verkligen ett underbart minne! :D
bookshelf

2014-09-02 @ 17:11:31
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Frida

Så fint och härligt bokminne! Det är verkligen häftigt hur en endaste bok kan göra så stor skillnad i ens liv. :D

Svar: Ja, visst är det!
bookshelf

2014-09-02 @ 18:37:27
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Ida

Hahaha passande att du skrev det här inlägget precis! ;)sv; Men ja guud vad häftigt det var att se allt dem platserna!! :D Så himla overkligt! Och Eleanor and Park verkar verkligen jättebra! :) Alla böcker här är så billiga, båda de två jag köpte kostade 9 & 10 $ plus att det var lite rea! ;)

Svar: Jag kan tänka mig att det var otroligt coolt!! :D JAG VILL OCKSÅ HA BILLIGA BÖCKER
bookshelf

2014-09-03 @ 02:35:07
URL: http://www.idaintheus.wordpress.com
Postat av: Beate

Det känns som att väldigt många i vår generation har väldigt starka minnen förknippade med Twilight (I know I do). Det kanske får bli föremålet för ett eget inlägg någon gång... Hinner tyvärr inte med bloggmaratonet just nu! ''/
SV: Jag blev mycket glatt överraskad av Lou! Jag har reserverat fyran och femman och det ska bli jättekul att läsa fortsättningen :D

Nej tyvärr! :'( Jag har inga planer på Bokmässan så om inte jag (eller någon i min omgivning) gör en kovändning kommer jag inte dit i år... Det är jättesynd och jag skulle supergärna vilja träffa dig igen och prata mer!

Svar: Ja, Twilight har nog varit otroligt viktigt för många i vår ålder! :) Yay, ska bli kul att se vad du tycker om fyran och femman! Ska du läsa sexan också?
Oh no... Jag vill ju verkligen träffa dig igen!
bookshelf

2014-09-03 @ 14:28:54
URL: http://bokbeate.blogspot.se
Postat av: Anna - Bokbabblaren

Det är verkligen coolt hur ens kärlek för böcker kan få en att bli vän med såna man inte ens tyckt om tidigare! Fint minne :)

Svar: Ja, det är hur coolt som helst och jag älskar det! :D
bookshelf

2014-09-04 @ 07:06:28
URL: http://bokbabblaren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0