Sommarläsningstaggen

Elin var så himla snäll och taggade mig i sommarläsningstaggen, och hoppades att jag skulle ha tid att göra den, så då måste jag ju helt enkelt göra den, eller hur? Så, nu kör vi!
 
1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Harry Potter 4 (på engelska) för att jag och Beate har bestämt det
En bok av Agatha Christie för att det hör till sommaren
Clockwork Angel för att jag vill kunna läsa klart The Mortal Instruments någon gång
Locke & Key 2 för att första var så fruktansvärt bra, och jag vill inte vänta för länge så jag glömmer
Lumberjanes för att den verkar sjukt mysig och somrig
 
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? 
sorry...
 
3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
 
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Antagligen i stolen på bilden ovan, eller i en sån där solstol som tar tusen år att fälla upp, eller i min säng innan jag ska lägga mig på kvällen (då hinner jag bara cirka fyra sidor innan jag slocknar). 
 
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Om jag hinner ta mig an den (och inte råkar prokrastinera bort den)
 
6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
 
Locke & Key om ni vill ha något mörkt, snabbläst och spännande
Eleanor & Park om ni vill ha en annorlunda kärlekshistoria med mycket fokus på familjeproblem
Fyra dagar fyra nätter om ni vill ha en mysig roadtrip-historia som innehåller bilder och spellistor
The Duff om ni vill ha en klassisk kärlekshistoria med djupare budskap
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe om ni vill ha en sorgsen och fin historia om två pojkar som funderar över livet
The Ocean at the End of the Lane om ni vill läsa något långsammare som är otrolig vackert skrivet.
 
 7. Strand eller hängmatta?
 
Om ni drar hjälp av bilderna kan ni säkert själva lista ut vilken av dem jag föredrar.
 
8. Deckare eller roman?
Roman, men det är inte fel med lite härliga pusseldeckare på sommaren! *host* Agatha Christie eller Sherlock Holmes *host* eftersom det är de enda deckare jag läser typ.
 
9. Favoritgenre?
Jag har ingen direkt favorit. Jag vet i stort sett bara vilka genrer jag inte tycker om, men det är mycket svårare att välja en genre jag föredrar framför alla andra. Det varierar beroende på mitt humör.
 
10. Tagga 3 andra!
 
/Anna(: 

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Kul att du gjorde den!
Har tänkt att läsa fyra dagar, fyra nätter och Neilman boken förhoppningsvis i sommar :)

2015-06-29 @ 09:48:45
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Frida

Tack så jättemycket för taggen! :D Har varit så seg med att göra inlägg den senaste tiden, men ska försöka att göra den i veckan ^^


Svar: Jag kan säga att du inte är den enda som har varit sen med att göra taggar, så det gör absolut ingenting^^
bookshelf

2015-07-16 @ 20:10:54
URL: http://boooklovin.blogspot.se
Postat av: Melanie

Älskar Harry Potter - hur kan du inte vara taggad? ;)

Svar: Hahah, det är en bra fråga! ^^ Ibland börjar jag undra om det är något fel på mig^^
bookshelf

2015-07-21 @ 16:46:50
URL: http://www.iheartfantasy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0