Det är du, Adlibris, inte jag

Jag vill slå min knytnäve i väggen om och om igen och kasta finporslinet i golvet. Jag läste nyligen ut The Raven Boys och i desperation skyndade jag mig att beställa tvåan från Adlibris. Det händer rätt sällan nu för tiden att jag beställer från Adlibris, eftersom BookDepository existerar med både gratis frakt och billigare priser. Men jag var som sagt desperat. Så desperat att jag glömde varför jag inte beställer från Adlibris längre.
 
Det är alltid något fel med deras böcker. 
 
 
Jag är medveten om att jag är en kräsen konsument. Om jag köper NYA böcker till fullpris vill jag att de ska vara i nyskick. Och jag tvekar inte att klaga om jag inte är nöjd (något jag ärvt från min mamma). Men om vi struntar i att jag är kräsen, och istället låter statistiken tala, så ser vi att problemet faktiskt måste ligga hos Adlibris och inte hos mig. 
 
BOOKDEPOSITORY
20 BÖCKER
1 KLAGOMÅL
=5% DÅLIGA BÖCKER
 
ADLIBRIS
7 BÖCKER
3 KLAGOMÅL
=43% DÅLIGA BÖCKER
 
 
ÄR JAG DEN ENDA SOM LIDER AV DET HÄR? VEM ÄR DET SOM HATAR MIG?
(jag vet att det här är den mest orättvisa och sämsta studien som någonsin har utförts, men jag tänker fan inte beställa hundra böcker från Adlibris bara för att få till ett rättvist studieresultat)
 
Naturligtvis börjar man genast fundera på om det brister i paketeringen och frakten, MEN DET KAN DET INTE FÖR FÖRPACKNINGEN ÄR JU I BÄTTRE SKICK ÄN SJÄLVA BOKEN. Plus att Adlibris faktiskt har lyckats skapa en förpackning som på ett väldigt bra sätt skyddar boken. Frågan är varför de slösar så mycket kartong på att skydda en redan skadad bok.
 Det här är verkligen långt ifrån det värsta man kan råka ut för, men det är PRINCIPEN. Adlibris ska inte tro att de gång på gång kan skicka trasiga böcker till mig, när jag kan få samma böcker i bra skick till samma pris från BD. 
 
Vare sig min studie är korrekt eller helt uppåt väggarna fel så kommer jag inte beställa något mer från Adlibris (kom tillbaka om ett år då jag skriver ännu ett sådant här inlägg när jag har glömt mitt löfte). Jag är trött på att låta som en petig surkärring, och jag är trött på att skicka tillbaka skiten hela tiden. Då kan jag lika gärna vänta på BookDepositorys frakt som i slutändan tar ungefär lika lång tid.
 
/Anna:(

Kommentarer
Postat av: Filippa

Jag beställer bara från BD just pga. priserna. Av de 60 böcker jag har beställt från sidan har ungefär 5 böcker varit "förstörda". Någon bok hade ett helt förstört omslag (det var vikt helt på mitten och låg så i paketet), sen har jag fått inbundna böcker med förstörda dust covers som på din översta bild och sen har en pocket varit böjd (hela boken var typ sned). Men jag är i övrigt jättenöjd med den hemsidan och kommer alltid att beställa därifrån :)

Svar: Ja, jag håller med dig om att BD är väldigt bra! Överlag beställer jag ALLTID därifrån, men den här gången ville jag ha boken lite snabbare, vilket jag ångrar nu i efterhand, hahah. Du verkar dock ändå ha fått rätt skadade böcker från BD. Min skadade bok hade bara typ ett lite skitigt skyddsomslag.
bookshelf

2016-08-16 @ 12:38:52
URL: http://filippafangirls.blogspot.se
Postat av: Elin - bokparadiset

Åh vad tråkigt, men jag förstår dig precis hatar när sånt här händer! Dock brukar det typ aldrig hända mig med böcker ifrån Adlibris, det är typ bara ifrån Bokus mina böcker brukar vara förstörda...

Svar: Ja, det är supertråkigt! Hahah, vad konstigt att vi har haft samma problem fast från olika ställen^^
bookshelf

2016-08-16 @ 13:00:23
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har exakt samma problem som dig! Jag har fått fina böcker från början men nu packar de ner trasiga böcker vilket för mig undra om de som packar inte ser att de är trasiga? De har varit väldigt slarviga på senaste tiden så jag har slutat att köpa böcker på adlibris, Cdon och Bokus då de alla är likadana. Köper hellre i butik trots det dyra priset men man vill ju ha fina böcker... Som tur finns det adlibris i stockholm stad så jag brukar handla där.

Svar: Ja, alltså, det är ju hur tråkigt som helst! Man undrar ju om de inte har några riktlinjer för hur böckerna ska se ut när de skickas? Och jag har också börjat fundera på att köpa mer i en riktig bokhandel, eftersom man verkligen vet vad man får där. Tyvärr bor jag i en MINIMAL stad som har ett utbud med högst tio olika titlar på engelska, så det är inte riktigt ett alternativ för mig, tyvärr.
bookshelf

2016-08-18 @ 07:32:35
URL: http://maddesbokhylla.blogg.se
Postat av: Man

I'm with ya sister! Överlag i alla fall...

Svar: Hej Man!! Hahah, känns skönt att veta att du håller med mig (även om det bara är överlag)! ^^
bookshelf

2016-08-18 @ 18:48:13
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Gladkille

Jag mottog idag en sådan trasig bok och blev riktigt förbannad! Kände inte till bookdepository. Stort tack för tipset!

2017-07-05 @ 19:25:43
Postat av: Williamwaymn

Vi inbjuder dig att besöka en ny unik Sex individual Dating Endast vi har riktiga och verifierade frågeformulär
De mest befriade användarna i din region
Registrera dig med en kampanjkod - 653263 och få en ingång till en privat klubb!
Vi väntar på dig på vår - www.rudating.pro

2023-10-05 @ 08:43:24
URL: http://https://rudating.pro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0