Mitt nya bibliotek

Eftersom ni har missat ungefär ett år i mitt liv så vet de flesta av er säkert inte att jag har flyttat hemifrån. I augusti flyttade jag till min första lägenhet, och eftersom jag hade sådan tur att få tag i en trea som jag faktiskt har råd med så var jag ju tvungen att dedikera ett av rummen till ett "bibliotek" (trots att jag knappt minns hur man läser en bok längre). Jag tog med mig mina gamla bokhyllor, men tanken har hela tiden varit att byta ut dem mot nya hyllor. Ett långt letande på både Secondhand och i vanliga affärer efter de perfekta hyllorna ledde tyvärr ingenstans och till slut fattade jag samma beslut som de flesta andra svenskar och inhandlade tre Billy-bokhyllor. Här kommer lite bilder på hur resan till mitt nya bibliotek gick till (ursäkta bildkvalitén. Jag inser nu att mina mobilkamera tyvärr inte tar så bra bilder som jag hade trott, men det är vad ni får leva med för det är det enda jag har. Nu ser jag dock också att härliga blogg.se dessutom gör bilderna suddigare än vad de redan är):
 
 Mina gamla hyllor
 
 Här fick jag lite hjälp från mina bästa vän och hennes pappa att sätta ihop mina hyllor. Anledningen till att hennes pappa fick komma var för att vi på den första hyllan lyckades sätta ena hyllplanet åt fel håll (hur lyckas man ens med det på en IKEAMÖBEL?!) och spika fast baksidan så att det blev spikhål i den sidan av hyllplanet som skulle vara utåt. Så han fick komma med lite vitt spackel, och när han ändå var där ville han hjälpa till att sätta ihop de andra hyllorna också, hahah. 
 
 Efter ett vattenfall av svett lyckades jag äntligen flytta hyllorna till väggen där de skulle stå. Att taklampan överhuvudtaget klarade sig hel genom det här lilla äventyret är jag fortfarande förvånad över. 
 
Och efter ännu mer svett och kånkande på både böcker och filmer så är det här det slutliga resultatet! Jag är fett nöjd och tyckte att det blev väldigt snyggt! Väldigt basic, men sen är ju jag en basic bitch också. (synd att den här bilden vägrar bli skarp... Story of my life tyvärr)
 
Den här krukan köpte jag på ett loppis förra helgen, och jag älskar hur den står ut i hyllan tack vare sina starka färger
 Ännu ett loppisfynd från förra helgen. Inte lika skrikiga färger, men fortfarande en fett snygg kruka
 
 
Det var mina nya bokhyllor! Vad tyckte ni? När jag stoppade in böckerna i hyllorna blev jag förvånad över att jag faktiskt inte har fler böcker än så där. Jag trodde att de tre hyllorna skulle bli fullproppade bara av mina böcker, men jag fick ju faktiskt plats med alla mina filmer också!
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Ida

oj men det blev ju skitsnyggt Anna!! :D

Svar: taaaack <333
bookshelf

2018-05-01 @ 12:55:07
URL: http://nouw.com/idabjornfots
Postat av: Lena

Vad fint det ser ut. Har erfarenhet av dem där hyllorna, snickrade ihop 2 stora och 3 små när jag flyttade och ja jag hade nog gett upp om vi inte varit 4 stycken som hjälptes åt haha

Svar: Tack! Ja, hahah, de är inte helt lätta att ha att göra med! Jag åkte ju till Ikea själv också så jag fick ju släpa runt på de där åbäkena som vägde 35 kg styck! Som tur var fick jag lite hjälp av några trevliga själar att lyfta in dem i bilen (eller ja, sista hyllan i alla fall. De två andra kämpade jag med ensam ^^)
bookshelf

2018-05-01 @ 13:06:45
URL: http://thelenaelisastory.blogg.se
Postat av: Anna Maja - Littermentärt

Himla snyggt! När jag flyttade från lägenhet till hus i februari förra året fick jag också ett bibliotek :) Där inne står nu 4 1/2 billyhylla och ståtar med mina fina böcker (och några rader med min sambos). Det positiva var att jag nu har plats med fler böcker också när hyllorna utökades. ;)

Svar: Oj! Då måste du ha haft rätt mycket fler böcker än mig om du lyckades fylla nästan 5 bokhyllor! :O
bookshelf

2018-05-01 @ 16:16:55
URL: http://littermentart.blogspot.com
Postat av: Vargnatts bokhylla

Det blev jättesnyggt! :)

Svar: Taack! Jag är väldigt nöjd! :D
bookshelf

2018-05-01 @ 18:00:45
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Lena

Så fint!

Svar: Tack! :D
bookshelf

2018-05-02 @ 11:57:46
URL: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Beate

Woooooow gud vad fint!! Önskar jag hade ett bibliotek också <3 I min lilla studentetta var jag tvungen att downsizea mina bokhyllor rätt rejält...

Svar: Taaack, Beate! <33 Åhh, det förstår jag! Har du fått göra dig av med böcker eller har du dem bara någon annanstans för tillfället?
bookshelf

2018-05-03 @ 12:28:59
Postat av: Beate

SV: Jag har mååååånga lådor i föräldrarnas källare med YA fantasy haha, they didn't make the cut ;) När jag får större lägenhet tänker jag dock hämta dem och tillägna minst en hel vägg till bokhyllor så jag kan visa upp min kompletta samling!

2018-05-14 @ 13:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0