Saknad: Fritagningen

Titel: Saknad: Fritagningen(del 4)
Författare: Meg Cabot/Jenny Carroll
Sidantal:192
Betyg:5/5
(Jag hade tänkt ta ett eget foto av boken, men har man inget batteri så är det svårt)

Under tacksägelsedagen åker Jessica hem till Rob och hans mamma för att äta middag(hennes familj tror att hon ska hem till sin kompis). På hemvägen kör Rob bakom Jessicas bil eftersom hon inte har körkort och får egentligen inte köra bil. Efter ett tag blir de stoppade av polisen och då ser Jessica att de håller på med något på åkern. Hon går dit för att titta och får se en mördad kille. En kille från hennes område. Hans pappa var och frågade efter honom tidigare på dagen efter att han försvunnit när han skulle köpa grädde.
Jessica tänker ta reda på vilka det är som har mördat honom och sätta stopp för dem.
Men snart försvinner det någon mer och då blir det bråttom..

Underbar bok och underbar serie. Jag låter alltid tjatig när jag recenserar de här böckerna eftersom jag tycker att de är så bra! Jessica är en av mina favoritkaraktärer just för att hon klarar att ta hand om sig själv och vågar göra saker ensam. Hon är förälskad i Rob men det är inte något som gör att hon gör sig löjlig eller försöker få hjälp.
Det värsta i den här boken var att det var väldigt mycket stavfel. Som ni vet så hatar jag stavfel(och hundöron^^) och det gör mig frustrerad.

Även fast det ibland är lite läskigt och spännande så är det samtidigt en väldigt lättsam bok. Det är ju inte direkt någon deckare, den är mycket mer lättsam och rolig, något som faller mig i smaken:D

Jag ser fram emot att läsa femte och sista(buhu) boken!

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Naima

Haha nej jag tror nog inte att jag kommer hinna läsa alla idag, men jag läser Utvald nu och är snart klar med den. Ska vara hos Gudon ett tag och hoppas att jag kommer hinna läsa alla böcker ! :D

2010-12-30 @ 17:23:05
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Gudon

Sv: Tack så mycket :D

2010-12-30 @ 17:51:20
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh, den boken är så underbar! Den bästa i serien. Jag minns att första gången jag läste den så läste jag om den direkt när jag läst klart den xD

2010-12-30 @ 19:30:29
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Rumah Dijual

Generally I never read whole articles but the way you wrote this information is simply amazing and this kept my interest in reading and I enjoyed it.

Postat av: Pakaian Muslim Modern

Generally I never read whole articles but the way you wrote this information is simply amazing and this kept my interest in reading and I enjoyed it.

Postat av: Jual Beli Mobil Bekas

Please let me know if you are looking for a article author for your site. You have some really good articles and I feel I would be a good asset.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0