Allhelgonaoffret

Allhelgonaoffret
Petter Lidbeck
3/5


Shirins pappa är inte direkt rik, när han blir erbjuden att bo på en stor herrgård med alla kostnader betalda så tackar han självklart ja. Shirin är däremot mer skeptisk. Varför skulle man få bo helt gratis på en herrgård?
Prästen i byn förklarar det med att kyrkan vill hjälpa människor och att huset inte ska stå och förfalla.
Det enda de inte får göra är att gå upp på vinden. Gör de det så måste de betala dyra kostnader eller flytta ut ur huset.
Till en början är allt bra och Shirin älskar att ta hand om hästen Kito som bara hon klarar av.
En dag börjar det droppa från taket och pappa måste gå upp för att kolla var ifrån det droppar.
Det är efter det som problemen börjar...


Jag gillade inte direkt den här boken. Jag hade förväntat mig att den skulle vara läskigare än den var. Som tur var så var den kort. Hela boken kändes väldigt overklig och i slutet fick man en väldigt kort förklaring till allt. Jag hann nästan inte med i svängarna.
Jag kanske hade behövt läsa den här boken på kvällen för att bli riktigt skrämd av den men allting kändes så pass overkligt att när det väl blev lite läskigt så kändes det också overkligt. Det kändes inte som att något av det som hände skulle kunna hända i en vanlig by i Sverige.

Så tyvärr får den här boken ganska svalt betyg av mig. Men vill man ha en lite gnutta skräck som inte tar för lång tid att läsa så kan man garanterat läsa den här boken(:

/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0