Revolt

Titel: Revolt
Författare: Suzanne Collins
Sidantal: 329
Betyg:4/5

Katniss och hennes familj bor numera i Distrikt 13 efter att Distrikt 12 förstördes av regimen. Katniss är inte direkt nöjd med att vara där. Hon mår fortfarande inte bra efter förra hungerspelen så hon bestämmer sig för att bli rebellernas Härmskrika. Samtidigt måste hon komma på ett sätt att rädda Peeta, om han fortfarande lever förstås..
Som ni alla vet så brukade Peeta alltid sköta snacket under intervjuerna, men nu när han inte längre är där så måste Katniss klara det själv. Det går inget vidare och hon vill inte stå i studion och spela in videor. Hon vill ut och kriga! Störta regimen och framför allt,döda president Snow.
Men hur lätt är det när man är otränad och ligger på sjukhus för att man har psykiska problem?
Som ni vet så klarar Katniss det mesta.

Jag kan säga att den här boken gjorde mig Förvirrad med stort F. Ibland tyckte jag att det var väldigt rörigt och det tog lång tid innan man ens kom in i boken. Den här boken kan enligt mig inte mäta sig med första boken. Andra boken var också väldigt bra, men det är första boken som verkligen är riktigt,riktigt bra.
En sak som man verkligen tänkte på var hur mycket Katniss har ändrat sig sedan hon först tog sin systers plats vid slåttern innan det första hungerspelet.
Man kan absolut lida med Katniss ibland men som sagt var den väldigt rörig ibland och det var synd.

En sak som jag däremot verkligen gillar är Katniss och Smörblommas relation. Jag älskar även hur den faktiskt utvecklas och man märker att Katniss faktiskt bryr sig om honom lite.

Jag kommer inte avslöja allt för mycket i den här recensionen eftersom så många kanske inte kan läsa den då pga att de inte läst boken än.



Jag är i alla fall ganska besviken på den här boken. Tyvärr..

Det jag gillar med boken är att Katniss är så stark och att Suzanne Collins lyckas hitta på nya sätt att döda folk hela tiden. Inte vet jag om det direkt är någon bra egenskap men det gör i alla fall att man inte kan lista ut vilka som ska dö och hur de kommer dö. För en sak som Suzanne inte har problem med är att döda sina egna karaktärer. Undra hur många som egentligen dött i alla hennes böcker. Alla dödsfall gör att man till slut nästan slutar bry sig om vem som dör, man tror ändå att den ända som kommer stå levande kvar till slut är Katniss.

/Anna(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0