Lögner

Titel: Lögner
Författare: Sara Shepard
Sidantal:222
Betyg:9/10

(Eftersom jag för en gångs skulle tagit bilden själv så får ni nöja er med att jag inte skriver något egen text om vad den handlar om, utan lånar från typ Adlibris,man kan ju liksom inte få allt här i världen)

Mystiska meddelanden från signaturen A sprider skräck i det forna tjejgänget. Vem vet allt om dem? Även deras intimaste hemligheter! Kan det vara Alison, vännen som försvann spårlöst från det där pyjamaspartyt för tre år sedan

Alla har något att dölja men speciellt high school-tjejerna Spencer, Aria, Emily och Hanna. Till synes oskyldiga flickor, men skenet bedrar.

Se bara på Spencer som går bakom ryggen och strular med syrrans pojkvän. Aria som fantiserar om sin lärare. Emily som har pojkvän men faktiskt är galet kär i den nya tjejen på skolan. Och Hanna som använder så fula knep för att hålla sig i form.


Jag älskade den! Jag kunde känna igen mig lite i varje karaktär men mest Spencer och jag gillar när man kan göra det.
Det är också väldigt skönt med en ytlig bok, det behövs liksom ibland.
Min favorit att läsa om är Aria, antar att det är kul att läsa om tjej som blir kär i lärare, förbjuden kärlek liksom.
Det som tyvärr var jobbigt för mig, som inte är särskilt insatt i modeindustrin, var alla märken de rabblade upp hela tiden. Det var nya märken på kläder och skor hela tiden och min mun blev till ett större och större frågetecken för varje märke. Som ni märker är jag verkligen nere och petar i detaljerna för att hitta något som inte var bra för jag tyckte verkligen att den här boken var väldigt bra( så pass bra att jag började i andra boken direkt, något som inte brukar inträffa särskilt ofta för mig).
Omslagen är enligt mig väldigt misslyckade och man ska absolut inte döma boken efter omslaget den här gången för boken förtjänar ett mycket bättre omslag.

Megabra bok om man känner för att vara lite ytlig ett tag, men den är faktiskt spännande och lite läskig(jag är inte van vid deckare) och det gör den till en bladvändare som man inte kan sluta läsa i förrän man vänt sista sidan, och efter det ger man sig genast på andra boken;)

Jag lovar att jag ska försöka använda ordet "liksom", jag hade med det minst tre gånger i den här texten,inte bra.

/Anna(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0