Kär?


Titel: Kär?
Författare: Meg Cabot
Sidantal:232
Betyg:6/10
Serie: En prinsessas dagbok(del 3)
Originaltitel:Princess in love

Spoilervarning för de som inte läst de tidigare delarna.

Mia har varit ihop med Kenny sedan hon fick reda på att det var han som skickade de hemliga kärleksbreven. Egentligen är hon inte alls kär i Kenny, visst vill hon ha en pojkvän men hon gillar någon annan. Någon annan som antagligen inte gillar henne tillbaka, och hon kan absolut inte berätta att hon gillar honom. För någon. Inte ens för sin bästa vän. Hon gillar nämligen Michael Moscowitz, hennes bästa väns bror.
På jullovet ska Mia resa till Genovia för att presentera sig för folket som hon senare kommer härska över. Innan dess måste hon göra slut med Kenny, klara alla prov och helst bli tillsammans med Michael.
Men hur ska det gå till?

Den här boken är precis som de tidigare, väldigt lättsam och snabbläst. Dock börjar jag faktiskt tröttna lite nu, det har gått tre böcker ( det är sju kvar och jag har redan börjat tröttna. Inget bra tecken..) och det enda hon har gjort är att tjata om Michael, och hon har inte ens varit nära att avslöja att hon gillar honom. Dessutom tycker jag att det är på tiden att hon åker till Genovia snart.
På ett sätt är Mia ganska lik mig, hon är bra på att skjuta upp saker som hon helst inte vill göra. Jag känner att jag kan relatera ganska bra till Mia. Kanske inte till just det där med att hon inte är så bra på matte och sådant där, i det avseendet är jag nog mer lik Lilly.


Jag älskar att kapitlen är korta för det gör att man fortsätter läsa. Den här dagboken som Mia skriver känns också väldigt äkta och Mia är väldigt rolig ibland.
Dock gillar jag inte Lilly, Mias bästa vän. Jag vet inte varför men jag gillar henne bara inte.

Det finns inte så jättemycket mer att säga om den här boken förutom att den är lättsam, rolig och snabbläst.
( Och nej, jag tänker inte ta upp det där med Lillys vokabulär ännu en gång.)

Bästa med boken: Den är rolig,lättsam och trevlig. Sedan gillar jag det lite udda temat (prinsesstemat) i en vanlig vardag. Ni vet, opopulär tonåring får reda på att hon är prinsessa och måste lära sig allt om det inom en viss tid.
Sämsta med boken: Att det börjar gå på tomgång. Det hela känns liksom lite långdraget.
Åldersgrupp: Tonåringar,men kanske yngre också. Det beror ju på läsaren.

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Åsa Arnehed

Hej hej vad rolig dina inlägg verkar. kommer verkligen att läsa på din blogg lite mer. :) Ha en bra dag =)

2011-06-27 @ 19:05:32
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0