Spotlight


Titel:Spotlight
Författare: Meg Cabot
Sidantal:229
Betyg: 6/10
Serie: En prinsessas dagbok(2)
Originaltitel:Princess in the spotlight

Prinsessan Mia har tre stora problem(och en hel del andra småproblem).
1: Hennes mamma är gravid med Mias mattelärare.
2.Hon har fått ett kärleksbrev från någon, och hon vet inte vem det är.
3. Hon ska bli intervjuad i TV och har ingen aning om hur hon ska uppföra sig.
Hennes  småproblem är väl att hon inte riktigt vet hur hon ska vinna Michael Moscovitz hjärta. Han är dessutom Mias bästa väns bror.
Mias farmor fortsätter att öva upp henne till en prinsessa. Tyvärr går det inte så bra eftersom Mia inte ens vill bli prinsessa, och hon hatar sin farmor.

Det här är en lättsam bok, dock tycker jag inte riktigt att den här lever upp till mina Cabot-förväntningar. Om ni har läst mina tidigare recensioner så vet ni att jag var lite besviken på första boken i den här serien också. Men ännu har jag inte slutat hoppas(kanske för att jag har köpt både trean och fyran och hoppas innerligt att jag inte har slösat bort mina pengar?).
Men även den här har sina roliga stunder, och sina mindre roliga stunder när jag inte förstår vad det är Lilly Moscovitz försöker klämma fram med sitt alldeles för komplicerade språk.
Jag vet inte om jag är den enda som upplever att Lilly har ett irriterande språk med svåra ord,men jag hänger i alla fall fast vid det.

Nästa gång jag blir trött på att läsa tjocka böcker så ska jag absolut plocka upp tredje delen. För de är faktiskt mysiga att läsa och man bara fortsätter läsa. Även i den här boken är det väldigt korta kapitel så jag antar att det beror på det(när kapitlena var längre än tre sidor så blev jag lite grinig för att kapitlen var så långa, då antar jag att ni förstår hur korta kapitlen verkligen var).

Bästa med boken: Lukten. Just min bok luktar alldeles underbart. Jag kan lukta flera gånger på den utan att få nog. Och sen så är den väldigt lättsam och snabbläst. Något som kan vara skönt ibland.
Sämsta med boken: Lilly Moscovitz språk(Åh, vad roligt Anna att du varierar dig så  mellan recensionen från första boken och andra boken).
Åldersgrupp: Ja, om 12-19-åringar kunde läsa första boken så vore det väl förfärligt konstigt om de inte kunde fortsätta med andra boken?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Paula

Tack om du skulle vilja göra det:D

2011-05-23 @ 19:21:42
URL: http://Bokisan.bloggplatsen.se
Postat av: Gudon

SV: Jaa! Självklart vill verkligen prata om boken då det är många som inte har läst den och då kan ju jag inte spoila den för alla, men det skulle vara roligare att prata med någon som redan har läst den. :D

2011-05-23 @ 22:14:22
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0