Nyårslöften för 2012

Jag vet att jag ännu inte lagt in någon sammanfattning av 2011, det sker förhoppningsvis imorgon, men jag tänkte att jag kunde lägga in några mål som jag ska försöka uppnå i bokväg nästa år. Det kanske kan vara bra om jag utvärderar hur 2011 års löften gick först.

Mitt löfte 2011 var att läsa lite fler engelska böcker och det gjorde jag sannerligen. Jag läste både tjockare och fler engelska böcker än 2010.

Vad blir löftena för i år då? Jag brukar inte ha vanliga nyårslöften men jag kände ändå att jag ville ha några boklöften.


  • Läsa 70 böcker (jag är inte särskilt nöjd med det antal böcker jag läste 2011 så jag ska försöka läsa mer i år)UPDATE: DENNA GÄLLER EJ LÄNGRE. JAG PALLAR INTE HA MÅL OM HUR MÅNGA BÖCKER JAG SKA LÄSA.
  • Läsa 10 engelska böcker (det här kommer jag förhoppningsvis lyckas med!)
  • Läsa minst del 3 och 4 i Harry Potter (det här målet vill jag verkligen klara. Vill helst läsa hela serien i år.)
  • Läsa några av de böcker jag skjutit upp alldeles för länge som jag egentligen vill läsa.

Här kommer listan på några böcker jag skjutit upp alldeles för länge:
1. Anna and the French Kiss- Stephanie Perkins (jag håller på med den här just nu,men den stod på listan över sådana böcker så det är lika bra att räkna med den.
2. Percy Jackson och titanernas förbannelse- Rick Riordan (kommer knappt ihåg ettan och tvåan, så länge sedan var det jag läste dem..)
3. Yttersta offret- Richelle Mead
4. Krigarhjärta- Henrik Larsson
5. Eragon- Christopher Paolini
6. Boktjuven- Markus Zusak
7. Himlen börjar här- Jandy Nelson
8. Var är Alaska- John Green


Det finns självklart fler böcker som jag velat läsa men aldrig gjort, men jag vill inte ta med alldeles för många.

Kanske råkade jag skriva alldeles för många nyårslöften? Fast vad spelar det för roll, det är ändå ingen som kommer komma och slå mig om jag inte klarar alla löften. Det är ju mest som en rolig grej för att utmana sig själv.

Jag blev också precis påmind om att jag borde börja med Miljöutmaningarna igen.. Det får jag snart ta tag i!

Har ni några nyårslöften? Vad i så fall? De behöver inte vara bokrelaterade.

/Anna(:




Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag ska äta frukt och sluta prenumerera på nyhetsbrev! Och läsa förstås... ;)

2012-01-02 @ 11:04:57
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com
Postat av: Olivia

Hoppas att du klarar av dina löften! Om du inte har läst Harry Potter serien än. så måste du göra det så snabbt som möjligt! Det är den bästa bokserien som någonsin skrivits, och mina favoritböcker ut den är helt klart de två sista! :)

2012-01-02 @ 13:12:13
URL: http://magical-books.blogspot.com
Postat av: Clara

Jag ska läsa minst 50 böcker 2012, men jag ser det mer som ett bokmål än ett nyårslöfte, för nyårslöften känns så stränga och lätta att strunta i (haha!) ;)



Lycka till med dina nyårslöften!

2012-01-04 @ 17:23:23
URL: http://bokclara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0