TÄVLING: JOIN THE FELLOWSHIP!

Ni såg rätt i rubriken, det är dags för en tävling!

 
Det som tävlas ut är Sagan om Ringen eftersom jag och Emelie tyckte att det skulle vara roligt att kombinera läsningen vi ska ha med en liten tävling, och vad blir då ett bättre pris än den bok vi ska läsa? Vi tänkte också att det skulle vara roligt att ha två olika tävlingar eftersom vi ska läsa boken på var sitt språk. Jag kommer läsa den på svenska och Emelie på engelska. Därför är det då logiskt att jag lottar ut den på svenska medan Emelie lottar ut ett exemplar på engelska för er som hellre läser den på originalspråket.

Boken som jag lottar ut är en pocket och den här helt ny. Jag var och köpte den i min bokhandel i torsdags så färskare kan det inte bli (härmar bara den där irriterande reklamen på TV som alltid säger precis så)!

Regler:
1.
Du måste bo i Sverige, annars blir det så dyrt att skicka boken.
2. Lämna din mejl- eller bloggadress så att jag kan nå dig om du vinner. Skriver du in din mailadress i fältet för mailadress när du kommenterar så är jag den enda som kan se den. Annars kan du alltid maila mig.
3. Du får endast anmäla dig på ett ställe. Antingen för att vinna den svenska boken eller den engelska. Du kan inte vara med i båda.
4. Skriv någon intressant fakta som du tycker är antingen rolig eller som jag verkligen borde veta. Mitt exempel skulle vara: kraften som krävs för att bita av en morot är lika stor som kraften som krävs för att bita av sitt lillfinger.

En lott är det enda man kan få i den här tävlingen. Ni kan inte tipsa om tävlingen på er blogg för att få en extralott, men om ni vill får ni självklart tipsa om den ändå. Dock är det inget som är obligatoriskt. Man får ställa upp i tävlingen även om man inte planerar att vara med i läsningen av boken som startar den 1 juli (som det verkar just nu).

Tävlingen avslutas söndagen den 17:de juni klockan 24.00 och ni får veta vem vinnaren är någon gång den 18:de!


Slänger även in världens snyggaste bild som grymmaste Emelie knåpat ihop!:D


Vill du hellre vinna den på engelska? Klicka då HÄR så kommer du direkt till inlägget om tävlingen hos Emelie.


Lycka till allihop!

/Anna(:

 


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Såklart jag är med :)

BTW, visste du att elefanten är det enda djuret som inte kan hoppa?! :O :)

2012-06-10 @ 01:37:43
URL: http://canicos.blogg.se/
Postat av: Alexandra Eriksson

hej jag skulle gärna vilja vinna boken! här kommer en ganska hemsk men endå intressant fakta. En kackerlacka kan leva i nio dagar utan huvud, innan den svälter ihjäl.

Ha det bra!"

Alexandra

[email protected]

2012-06-10 @ 15:47:01
Postat av: pernilla

Hejsan! vad roligt med en utlottning! jag tar 1 st lott. här kommer lite rolig fakta :) Man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten.

kram

pernilla

[email protected]

2012-06-10 @ 15:52:01
Postat av: Victoria Svensson

Jag vill absolut vara med!! visste du att en snigel kan sova i 3 år!!!

2012-06-10 @ 19:09:42
URL: http://www.minfantasyvarld.blogspot.com
Postat av: Gudon

Jag är med ! :d Visste du att serien kalle anka var en gång i tiden förbjuden i Finland på grund av att han inte har några byxor :D

2012-06-10 @ 21:28:15
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Elina C

Jag är jättegärna med i den här tävlingen!

Och visste du att alla isbjörnar är vänserhänta?! :D

2012-06-12 @ 10:35:15
URL: http://elinasbokliv.blogspot.se/
Postat av: Elli

Jag är med!

Så, visste du att en struts öga är större än dess hjärna?

2012-06-12 @ 11:28:35
URL: http://flickansbocker.blogspot.se
Postat av: aLva

synd att jag precis köpte den... =)

2012-06-12 @ 14:56:18
URL: http://ingetlivutanbocker.blogg.se/
Postat av: Therésa

Jag vill såååå gärna vinna denna bok! Så himla fin och det var ett par år sedan jag lånade dem på bibblan. Den hade passat fint i min lilla bokhylla! Och du, visste du att en genomsnittlig chokladkaka har åtta insektsben i sig? Och där spottade jag precis ut mitt choklad ur truten...never again will I eat that! haha.

2012-06-12 @ 16:15:19
Postat av: Sofie Nordquist

Jag vill vara med i tävlingen!

Mitt bidrag till onödigt vetande blir 46 decimaler till pi: 3,1415926535897932384626433832795028841971693993 ;)

2012-06-12 @ 20:01:35
URL: http://filo-sofie.blogspot.com
Postat av: alekzandra

Hej, jag vill hemskt gärna vara med i utlottningen av den svenska boken!



Det mest intressanta roliga fakta jag lärt mig är troligtvis att isbjörnar har två ögonlock. Ett "vanligt" ytterst, men även ett genomskinligt under det övre ögonlocket som de har stängt medan de simmar under vatten! Helt fantastiskt!

2012-06-13 @ 13:04:41
URL: http://rouletterusse.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jag har redan läst den & vill därför inte va med i tävlingen, men jag ville bara kommentera och skriva att din blogg är jättebra

Svar: Vad glad jag blir när du säger att du gillar min blogg!:D
bookshelf

2012-06-15 @ 11:15:24
Postat av: Frida L

Jag vill gärna vara med :)


Visste du att Guinness Rekordbok håller rekordet för att vara den mest stulna boken på allmänna bibliotek?

2012-06-15 @ 12:20:27
URL: http://bokigtokig.blogspot.se/
Postat av: Linnea

Jag vill gärna vara med! :D Mitt onödiga fakta blir att högerhänta lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta ;)

Svar: Tyvärr är tävlingen avslutad:(
bookshelf

2012-07-13 @ 12:38:30
URL: http://watchandread.blogg.se
Postat av: Linnea

Haha oj, jag trodde det stod Juli x)

Svar: Haha, det är lugnt:)
bookshelf

2012-07-13 @ 19:35:27
URL: http://watchandread.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0