Det som gör ondast

Titel: Det som gör ondast
Författare: Pernilla Gesén
Sidantal:158
Betyg:3,5
Serie: Del 7 i Klass 7B-serien


Rozanna skulle egentligen följt med Nicolas utomlands på skidresa på lovet men när hennes band får en stor spelning i Göteborg så vet hon inte riktigt vilket av det hon ska välja.
Paulinas pappa har varit otrogen och hennes familj håller sakta på att falla sönder i spillror.
Hanna har ätstörningar men hon tycker själv att hon är tjock och hon blir trött på sina föräldrar som inte gör något annat än tjatar på henne att hon borde äta mer.
Och Nicolas, det är inte längre som det brukade tillsammans med Rozanna. Hon svarar knappt på sms och hon svarar nästan alltid grinigt när han pratar med henne.

Tyvärr är det lite svårt att skriva om den här boken och man behöver ju ha läst de tidigare för att fatta något.
När jag började läsa den här serien så gick jag också i 7an och jag tyckte om böckerna väldigt mycket. Nu vet jag inte längre. Antingen så har de senaste böckerna varit sämre än de första eller så är det helt enkelt jag som har ändrat min smak och blivit äldre. För det är ju så. Man mognar och ändrar smak.
Jag tycker tyvärr att det i längden blir lite för deprimerande att läsa den här boken för den här gången har ingen det bra. Tidigare är det ju i alla fall någon/några i böckerna som har varit lyckliga men så är det inte direkt nu, och det suger ju lite.
Det är väldigt korta kapitel och det kan vara skönt. Boken går också fort att läsa och det kan vara skönt om man har en del tjockare böcker som ligger och väntar.
Jag skulle vilja säga att den här serien nog passar personer som går i 7an eller yngre åldrar för jag tycker inte att boken är tillräckligt intressant för att hålla mig fångad.
Men den här serien är ändå läsvärd!

/Anna(:



Kommentarer
Postat av: Elin - TwilightFanFic/TheThirdWife

Jag älskade den serien förut! Läste den hela tiden, men sen läste jag Twilight och efter det liksom tappade jag intresset... :/

2010-12-13 @ 20:45:29
URL: http://thethirdwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0