Bögslungan- Per Alexandersson

Bögslungan
Per Alexandersson
136 sidor
☼☼☼ 3/5


Max  ska sluta nian om en vecka. 
Han har en kompis som heter Johan.
Johan och Max har känt varandra sen de var små och därför kan man förstå varför de fortfarande hänger ihop.
För de är inte lika på många sätt annars.
Max gör allt som Johan ber honom om och Max vågar inte säga emot.
Johan har haft massor av flickvänner och han har en ny nästan varje vecka. Max däremot, han har aldrig haft någon flickvän. Men så träffar han en tjej som han blir tillsammans med.
Men gillar han verkligen henne?
Han börjar även umgås med den mobbade killen Niklas.


Detta var menat att vara en lättläst bok. Tyvärr tyckte jag inte att den var det på många olika sätt. Det var felstavade ord och samma ord två gånger. Texten var inte på hela sidorna och de bytte rad på konstiga ställen så att det blev fel när man läste. Har man problem med att läsa så kan detta vara svårt att läsa. I alla fall enligt mig. Jag hade större problem med att läsa den här boken än vad jag har med vanliga böcker.

Själva historien tyckte jag inte att det var något fel på. Den var väldigt intressant att läsa och man fick uppleva problem som är verkliga, problem som finns på de flesta skolor. Att man måste passa in, ha rätt kläder, inte säga fel saker, umgås med rätt personer m.m.

Tyvärr beskrivs saker väldigt dåligt. Man fick inte veta så mycket om hur saker och ting kändes eller hur det såg ut.

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: B (:

Bra skrivet ! :D

2010-07-03 @ 15:30:30
URL: http://bbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0