Det är så logiskt alla fattar utom du- Lisa Bjärbo

Det är så logisk alla fattar utom du
Lisa Bjärbo
250 sidor
☼☼☼☼☼ 5/5


Det handlar om Ester och Johan som går på gymnasiet.
Johan har varit kär i Ester i fyra år men han har aldrig sagt något till henne eftersom han inte vill förstöra deras vänskap. För Johan och Ester har varit bästa vänner sedan de gick på dagis.
Han har bitit ihop i fyra år och lyssnat på allt kärleksprat om andra killar från Ester.
Men när Ester börjar träffa Adam, en hårdrockskille, så klarar inte Johan mer.
Han blir grinig och arg och hans humör svänger snabbare än Ester hinner märka.
Ibland är han på väldigt bra humör och ibland  tvärtom.
Johans familj håller också på att gå i spillror.
Misstag begås och det leder till att Ester och Johan långsamt glider ifrån varandra.


Jag sträckläste den här boken. Det är inte världens mest spännande bok men den är så härlig och man känner igen sig i många situationer. Jag tycker att det är roligt när man kan känna igen sig i en karaktär. Det är inte bara en karaktär, det är vissa sidor hos många av personerna som man kan känna igen sig i.
Sättet som den är skriven på är också väldigt underhållande. Lisa skriver med mycket humor och det är väldigt roande att läsa. Det känns som att man får läsa direkt ifrån karaktärernas tankar.

Allt var väldigt bra med den här boken, förutom slutet. Det var det enda som jag inte gillade. Jag tyckte att det slutade för tidigt. Jag hade gärna läst några extra sidor.

Absolut läsvärd om man gillar ungdomsböcker!

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Lisa.

Bra.



Fast skärpning alla recensenter! Vi är för snälla. Alla har gett skyhöga betyg på böcker(ink jag).

Så, försök vara mer kritiska. Tycker jag.

Detta gäller ALLA.

Lägg upp recensioner på dåliga böcker också, så det blir ett bra flyt. ;>

//Lisa

2010-07-05 @ 14:54:28
Postat av: Anna

Lisa: Ja, du har rätt.Nästan varenda bok som har lagts upp har haft höga betyg. I och för sig så händer det inte så ofta att jag läser dåliga böcker men. Bögslungan fick i alla fall inte världens bästa recension

2010-07-05 @ 15:43:20
Postat av: Lisa

Precis. Trevligt med dåliga böcker också. ;) Ska snart recensera en. >8D

2010-07-05 @ 17:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0